14 юли 2016

Един котарак сякаш се завърна от света на мъртвите

Чувал съм много истории за това как котки се връщат след време при стопаните си, ето две, които съм описал в блога:

Котка изминава над 300 километра за да се прибере вкъщи

"Мъртва" котка се завръща при стопаните си

Не съм предполагал, че лично ще преживея нещо подобно. Но и никога не бях очаквал да се сблъскам с полтъргайст, а ми се случи. Бях изненадан и развълнуван и първия път, когато видях НЛО (към днешна дата съм виждал вече десетина). Чудя се какво ли ще е следващото необичайно нещо, което ще преживея? Среща с Бигфут :D ?

Да се върнем на настоящата история. Имали сме много котки, към някои доста съм се привързвал и ми е било тъжно когато са умирали или изчезвали. Изненадващо на 5 юли т.г. в двора ни се появи Белчо, котаракът, който изчезна преди една година. Бе доста измършавял и мръсен, с много рани. Освен това бе много плашлив и не искаше да ни доближи, но със сигурност бе той, няма как да го сбъркам! Хвърлихме му храна, но настоящите ни лакоми котки веднага му я отнеха и той си тръгна. Стана ми тъжно - да се завърне в дома си и да бъде посрещнат така. Мислех, че повече няма да се появи, разбрал, че не може да се бори със сегашните млади котараци.

Но на другия ден отново дойде и този път го вкарахме вътре, където го нахранихме. От тогава дойде още няколко пъти, но не искаше да остава и пак тръгваше на някъде.

Чудя се къде е бил през тази една година. По принцип е известно, че много от котките имат повече от един дом, колкото и да си мислим, че са "наши". Белчо едно време не правеше изключение - изчезваше за часове, дори за дни. Виждали сме го в други къщи. Котките са умни и хитри - защо да се хранят само в един дом, като може да посещават два, дори три :)

Едно от предположението ни за изчезването му бе, че едни съседи, в които сме го виждали са го били отнесли на вилата си в едно близко село. Но разстоянието до това село не би представлявало проблем за една котка. Други съседи са ни казвали, че веднъж там отнесли една котка от която искали да се отърват. Само след седмица тя се върнала. Така че за една година Белчо би дошъл примерно от София, а не от село Василица. Чудя се дали наистина не идва от София? Тук в района има вили на софиянци, колко му е някой да го е грабнал и отнесъл в столицата.

Друг вариант е да са го държали през цялото това време някъде затворен - примерно, за да лови мишки. Все пак и това не ми се вярва - би означавало цяла година да му чистят и дават храна.

Остава мистерия къде е бил.

Нещо друго интересно, което говори много за човешката психология. Аз бях сигурен, че Белчо изчезна миналата година - 2015, докато леля ми и майка ми упорито твърдяха, че го няма от 3-4 години. Накрая разрових личния си архив от снимки и намерих една от миналата година на която съм го снимал заедно с рижия ни котак:


Чудя се дали някои от историите за котки завърнали се след 5, 7 или дори над 10 години не са всъщност преувеличени. Хората си мислят, че са изчезнали преди толкова години, а те са се изгубили по-скоро. Затова обичам да правя снимки, а и се радвам, че паметта ми все още е доста добра и помня точно много неща.

В архива си намерих и първата снимка на Белчо, заснета през 2009, Тест сега той е на 7 години.


А ето така изглежда Белчо сега, доста е жалък, но се надявам да се възстанови като го храним редовно:



5 коментара:

  1. Що не му сложиш един GPS,който да записва къде е ходил или камера. Така ще разбереш какво се случва с котето когато изчезне.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мислил съм за това, но са си средства, а и така ще привлича погледи, ще кара хората да се опитват да го хванат, за да видят какво е това

      Изтриване
    2. Прав си... Не се бях замислил за това.

      Изтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. От Петър
    Здравей, спорили сме с теб по скайп (ако ме помниш). И аз съм чел доста за това как добре се ориентират котките. Скоро един приятел изхвърли котката си, че нападна баща му. Никаква я няма все още, а я пусна на не повече от 10 км от дома си. Имаше човек от сайта нариба.ком, който сподели, че е захвърлил котката си на около 250 километра от дома си и се е върнала... Та май зависи от котката :))))

    ОтговорИзтриване