11 април 2016

Читателски случай със синхронно сънуване

Получих това на електронната поща на блога.

Споделям това уникално преживяване с ясното съзнание, че звучи неправдоподобно. Но да разкажа, пък после ще разсъждаваме. Годината на случката е 2007. Месеца е април - началото, преди 18 със сигурност, но не помня дата. Главни действащи лица (по-скоро спящи в случая) - аз и моя съпруг.

Та... Ще да е било почивен ден защото с кафенца се размотавахме по тераската. Честичко си споделяме кой какво сънувал вечерта, ако помни естествено, а и рано сутрин за какво да си говорим я... Та започнах аз „Много ми е криво. Снощи пак сънувах татко.” При което мъжа ми отговори „И аз го сънувах снощи.” И така в размяна на реплики се оказа, че същата нощ сме сънували един и същи сън. Абсолютно! Допълвахме си взаимно репликите. Имаше дребни детайли по мястото, на което бяхме в другата реалност, които нямаше как да бъдат описани ако двама души не са били там по едно и също време. Диалога с баща ми, наставленията му... Всичко!

А самият сън е: Отиваме да си купуваме къща. Не в града, но не и в село. По скоро от типа на малките кварталчета по морето, като Крайморие и Сарафово, но запуснато и безлюдно. Усещане за сезон между есен и зима. Нито много студено, нито много топло, но мрачно и влажно с типичния гаден вятър за морския край през тези сезони. Смъква до пет градуса от усещането ти за температура. Тихо. Чакълест път без тротоари и бордюри. Сгради – различни. Дву и три етажни къщи, измазани, неизмазани, с дограма и без. Избор голям. И аз нали за къща съм тръгнала, почвам да нареждам – виж тази колко е хубава, виж тази има градина, виж тази е направо готова, тази е с голяма тераса, онази незнам какво... Хванала съм Т. под ръка и размятам показалеца наляво и дясно. В този момент видях, или по-точно осъзнах, че пред нас вървеше баща ми. С ясната мисъл, че той е вече покойник, го попитах къде ни води. А той се обърна леко през рамо и с железен тон каза „Ето тази ще вземете” и продължи да се носи напред към една съборетина... малиии!!! Стъписани с Т. продължихме към „къщата”. Всъщност, нищо общо с нашия познат стил на застрояване. Тип „алпийска”, изцяло дървена, скърцаща, потрошена, с разядена резидава блажна боя по дъските на фасадата, излезнали от пантите капаци на прозорците, вратата и тя „зяпа”, брава от преди стотина години – лята, метална с резето отзад. Пода беше посивяло от прах дюшеме, вътре мрачно и някак приказно. Вратата беше от страни на лицевата фасада и когато влизаш се озоваваш отстрани на всекидневната. Виждаш прашинките как просветват на оскъдната светлина, рамото ти се опира в ръба на камината. Отгоре подредени фигурки, музикална кутия, снимки, дървен дялан гребен, и огледало. Овално огледало, закачено на комина. Загубило блясък и отражение от старост, лющи се, рамката е потъмнял златен бронз, но не патиниран. Маса по средата на стаята. Празна ваза отгоре. Два фотьойла отстрани с прашасало зелена дамаска. Тясно. Усещането за острия покрив отвътре, над главата ти... Толкова ясно си я спомням?! С Т. се спогледахме и без да обелим и дума, с тягостно чувство излезнахме навън, за да „преговаряме” с татко. Безкомпромисен в решението кое ще се купува и кое не, за новите къщи бе казал „Въобще не ги поглеждайте дори”. Само че него го нямаше пред тази къща, а в някаква уж съседна. Виждахме я, чувахме ясно какво се говори вътре, но не можехме да отидем. Стояхме като пред ограда. Вратата й беше отворена и вътре се виждаха дървена маса и две пейки от двете й страни. На едната, откъм вратата стоеше с гръб към нас баща ми, а на другата не можехме да видим кой. Но баща ми спореше с него на висок глас, удряше по масата, обръщаше се към нас, сочеше ни с пръст и повтаряше едно и също „тази къща ще вземат, няма да взимат нова”. А ние се чудехме усещането за нещо неприятно откъде идва – от факта, че искат да ни набутат в някаква съборетина с остър връх и една стая или осъзнавахме, че се случва нещо извън нашите възможности за възприятие и реакции. Следва събуждане.

След като установхме, че сме сънували синхронно (така му се казва по дебелите книги), започнахме да търсим значението в съновника на всички елементи от съня. Но и сега да направите справката ще бъдете също толкова объркани, колкото бяхме ние тогава.

Къща: ако се руши, някой близък ще умре; ако е стара, ще те осъдят заради небрежност;
Гребен: чака те пътуване; ще се развали годеж; ще постигнеш набелязана цел;
Огледало: ще намериш любов;
Празна ваза: хората ще те одумват;
Музикална кутия: купон;
Камина: без огън - в семейството няма много съгласие;

Все неща, които по отделно бива да ги навържеш, но в общата картинка някак не се връзваха. Малко по-различни са интерпретациите, които психологията дава за къщата, като символ. Тя бива разглеждана като символ на човешката душа. Старата и рушаща се символизира остарелите вярвания и поведенчески нагласи. Ако пък къщата е нова, значи наяве ще влезеш в нова фаза от живота си, предстои ти да изучиш нова сфера на дейност. Изобщо може да си пишем по темата безкрайно и да защитим един-два доктората. Може да бъде всичко!!!

Аз ще ви разкажа и събитието, което според мен е провокирало тази интуитивна преживелица. За нас предните две години бяха емоционално наелектризирани, но ще нахвърля само свързаното със случая (според мен). Загубихме последователно много близки хора, между които и баща ми. Не беше изминала година от неговата смърт, а мой много близък братовчед (направо брат) вдигна сватба, на която кумувахме с моя съпруг. И така сълзи, песни, траур, сватба... дойде април 2007 г. Може би седмица след този сън, на редовните ни петъчно-съботни фамилни сбирки дойде и дългоочаквана от нас вест. На гореспоменатия братовчед (племенник на моя баща, с който имаха силна връзка, и дори визуално имат прилика) съпругата беше влезнала в болница, за да роди. И се почна едно чакане, което премина в нервни позвънявания, конфузно мълчане... Минутите изглеждаха като часове. Разбрахме, че нещо не е наред, но нищо повече. В късните часове на прага се появи братовчед ни, който нито можеше да се зарадва, нито можеше да заплаче. Момче. Много трудно раждане. Майката е с нужда от преливане на кръв в тежко състояние. Малкия принц е с прекъснат нерв на ръката и е малко вероятно да се оправи. Кошмар! И въпреки всичко и двамата бяха живи! Дарихме кръв за майчето. После отидохме да запалим свещичка в църквата и да се помолим за Малкия принц. На излизане от нея видях една позната, която се занимава с рехабилитация на новородени с различни увреждания от подобни тежки раждания. Дълго я молих, но накрая се съгласи да помогне. Днес Малкия принц има две здрави ръце благодарение на нея! Майчето също е в добро здраве.

Убедена съм, че двете (съня и това житейско събитие) са взаимно свързани и съня е бил просто предупреждение за наближаващи неприятности и опасности. В интерес на истината от тогава насам съм на нокти след като сънувам къща или апартамент, особено ако ги купувам или се нанасям в тях. Интересното е, че винаги имам различни, но винаги неприятности. Винаги! За синхронното сънуване съм сигурна, че е възможно, макар и никога повече да не ми се е случвало. Най-малкото защото съм го преживяла. Най-вероятно има много фактори, които трябва да са в унисон между двама души и евентуално някакво събитие, касаещо и двамата. Моите обяснения са съвсем прости изхождайки от факта, че вярвам в душата и нейното съществуване извън тленното. В това, че тук съм просто на „училище” и съм с част от духовното си семейство. Вярвам, че с моя съпруг сме били свидетели на това, как близките ни се борят за нашето щастие и след прехода отвъд. Може да има и някакво логично психологическо обяснение естествено. Или просто интуиция.

4 коментара:

  1. Защо да няма нищо общо с тези символи които си дала? Така както са написани аз правя следна връзка: бракът може да се разпадне ако намериш нова любов(огледало), след като си направила някакво събиране или купон(музикална кутия), вследствие на което хората ще те одумват(празна ваза), а в семейството няма да има съгласие(камината, която е без огън), след което идва ред на гребена и къщата. С новата си любов ще заминеш на пътуване(гребен), и по време на това пътуване може би ще получиш вест, че ще има съд за теб(най-вероятно бракоразводно дело) - това е за къщата. А иначе явно баща ти може би тайно не е одобрявал този брак щом го сънувате, че иска да вземете точно тази къща. Не че съм кой знае какъв тълкувател на сънища, но просто мисля логично при така дадените тълкувания на тези символи. Случката ми изглежда правдоподобна много повече отколкото някоя за среща с извънземни или чудовището от Лох Нес, защото е сън, а всички сме имали какви ли не сънища - някой доста реални, други не.

    ОтговорИзтриване
  2. Е, ми не! Аз си познавам семейството все пак. 18 години съвместно съжителство с моя съпруг не са се отразили на отношенията ни като приятели, съпрузи, любовници и каквото там се сетите. Ама айде да не се хваля :-Р А баща ми и майка ми просто се сдобиха с още един син в негово лице. Живели сме заедно и има много силна връзка между нас, между тях. Когато баща ми си отиде аз не спирах да плача с месеци, денонощно сипех сълзи, отчасти заради вината която изпитвах. Не съм го сънувала през този период. Моя съпруг го сънува и посланието беше "Кажи им да не плачат /за мен и майка/,защото ми тежи тук /посочил областта на сърцето/ и за това ме боли тук /посочил гърлото и устата/." Наложихме си и спряхме да плачем и след време започнахме да го сънуваме и винаги е било свързано с определени наставления, предупреждения и пр. Този сън, който разказах по-горе бе един от първите. Но за пръв и последен път съм сънувала едно и също с друг човек в една нощ. Още ме озадачава факта, че описанието което вие четете от мое име, всъщност се сглоби от двама души говорейки един през друг. Не знам кога повярвах в духовното начало на човека, в идеята за живота-урок, за сродните души, за душите близнаци... За мен тази случка е вид доказателство на част от тези теории. Да видиш отвъд себе си, да послушаш интуицията си, да почерпиш информация от непознат и неестествен източник, да имаш толкова силна неразрушима духовна връзка... и познавайки себе си и ситуацията в която съществуваш, да изтълкуваш видяното на сън.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не казвам че това е точната трактовка на съня, просто така разказан навежда на мисълта, че предстоят неприятности, дори вие сте го написали накрая, а сега си противоречите.

      Изтриване
  3. Анонимен07 май, 2016 13:53

    Хайде и аз да се включа със своя коментар по описания сън. Ще се абстрахирам от интерпретацията на другите, които са се опитали да го тълкуват.Без съновници и значения на разни символи в сънищата. Авторката може да не се съгласи с мнението ми, но това е нейно право. Починалият й баща вероятно е бил строг човек, с принципи.Налагал е правилата в семейството. Всички са се съобразявали с неговото мнение и са се допитвали при труден избор. Бил е човек със силна воля и с твърда ръка е ръководел семейството си. Авторката пише, че съпругът й е приет във фамилията като син - тоест - станал е един от тях. Също като домочадието се е съобразявал с мнението на тъст си. И не е противоречал на възрастния мъж. Всички дотолкова са били свикнали думата на патриарха да тежи, че дори на сън не могат да се освободят от това чувство. Той избира къщата според неговите представи, не според това, какво искат младите. Категорично казва ''Тази ще вземете!" Дори спори с някой, който те не виждат в съня, като налага отново възгледите си.Този някой може да бъде страничен човек, обществото. Бащата не се страхува да изразява позицията си навсякъде, нито се притеснява от това, че налага своя избор на младото семейство.Прави го всеобщо достояние. Предполагам, че синхронът в сънищата на двамата идва от факта, че чувствата, които са изпитвали към възрастния човек са едни и същи.Респект и уважение към него, което е попречило на това да се противопоставят на избора на къща, която не харесват. И може да носи и този смисъл - понякога ние искаме да прехвърлим отговорността на някой друг, за да освободим себе си от бремето на важно решение. Защото може лесно да кажем:"Аз не исках това, но го послушах.''
    И не е нужно да се търсят негативни послания в сънищата. Може посланието да бъде и позитивно.Може възрастния да се опитва да им каже, че от нещо невзрачно на пръв поглед може да се съгради нещо хубаво - с труд и постоянство.

    ОтговорИзтриване