12 февруари 2015

Истории със сънища

Това първоначално трябваше да бъде статия за нещо което ми се случи вчера. Признавам, че не е нещо особено. Все пак по молба на читател, реших да разкажа за този мой скорошен сън. Докато правех статията обаче си припомних и други странни съновидения и осъзнах, че сънищата имат сравнително важно място в моя живот - затова реших материалът да е по-обширен. Сигурен съм, че и други читатели са имали подобни преживявания в съня си и се надявам да им е интересна настоящата статия.

Досега съм публикувал единствено личния си опит с осъзнатите сънища. Сега обаче ще стане въпрос за останалите, неосъзнатите.

Нека започна с това, че има теория, според която сънищата всъщност се развиват в паралелна реалност. Разбира се, все още няма научни доказателства за това, но и науката тепърва прави първите си крачки в търсенето на други измерения, така че може и да има нещо вярно в една такава шантава хипотеза. От доста време знам за тези твърдения, но едва вчера ми се случи да се събудя след сън с твърдото усещане, че това което видях наистина се случва някъде...в някое друго измерение. Нещо подобно съм изпитвал в детството си, но тогава бях уверен, че сънят ми е поглед към бъдещето (за този по-стар сън по-късно). А също така пък веднъж се събудих и си мислих, че съм се събудил в паралелна реалност заради нещо ново и неочаквано, но бързо разбрах кой е отговорен за тази новост и че не се е появила "от нищото".

А сега да се върна на случилото се вчера. Аз по принцип се будя рано - обикновено между 6 и 7, но понякога и доста по-рано. Обикновено ставам, пускам компютъра да зарежда, поглеждам какво е положението навън (дали не е паднал 1 метър сняг, дали не е кацнала извънземна чиния в двора ;) и т.н.) след което си лягам за още половин-един час сън до седем, седем и нещо. Онази нощ се събудих малко преди 5. За мой най-голям ужас, се бе завърнала тъпата болка, която изпитвах в целия десен крак преди около 2 години. Тогава по незнайна причина имах тази болежка в продължение на месеци. Ходих на доктор, но не ми помогна особено, след което тя сама отшумя. Никак не ми стана приятно, че отново се е завърнала. Станах, отидох до банята, върнах се и пак легнах, а тъпата болка не отминаваше и не отминаваше. Заспах повтаряйки си, че не искам отново тази болежка да се е върнала.

Започнах да сънувам, бях в родния си Костенец и отивах към общината, мисля че беше следобед. Внезапно обаче трябваше да спра, защото по главните улици минаваше руски военен марш. След това влязох в сградата на общината, но канцеларията която ми трябваше беше в един зловещ подземен коридор, целият в черно, не помня какво търсех там. Като излязох от кметството забелязах до входа един апарат, който го няма в нашия свят - малко приличаше на банкомат, но в процепа поставяш банкноти и той светва ако са фалшиви. В следващия миг вече бях в Момин проход и беше ранна утрин, точно същото време, което беше и в нашия свят. Бях на вън, по това време обикновено гледката е малко зловеща, малко магическа. За да си представите какво точно имам в предвид вижте снимките в тази статия. Е, в съня ми, утрото беше само зловещо, нямаше нищо прекрасно-магическо в него. Прибрах се вътре и отворих прозореца на стаята си за да се проветрява. Обикновено, когато отварям прозореца, на него идват котките и аз им давам котешка храна. И в съня ми дойдоха - двата наши котарака и няколко чужди, но познати котки, но и един трети котарак, който умря преди няколко седмици, както и няколко напълно непознати котки. Зарадвах се, че умрялата ни котка всъщност е жива. Докато им давах храна обаче, котките все гледаха стреснато на страни към пространството в дясно, което не можех да видя без да изляза - там по принцип има един строеж. Сякаш животните очакваха някаква опасност от там. Последното което помня от съня е, че реших да отворя скайп и да пиша в една дискусия, която реално съществува, но в съня ми показваше, че хората са с един повече. Тъкмо да проверя кой е човека в повече и се събудих....

Веднага щом отворих очи бях обзет от чувството, че съм бил в друга паралелна реалност и че съм оставил болежката си на онзи Георги, който по принцип живее там. Действително - нямаше никакъв спомен от болката и поне до този момент не се е появила отново. Защо мисля, че това беше друга реалност, а не обикновен сън? Не знам. Не е защото сънувах собствената си къща, собствения си град и т.н. - и друг път съм ги сънувал. Може би просто подсъзнателно ми се иска да е било пътуване из измеренията - звучи много по-интересно от обичайните научни причини за сънищата - био-импулси в мозъка пораждащи случайни образи. Замислям се и за онзи свят, който определено изглеждаше по-зловещ от нашия. Боядисани в черно подземни канцеларии, някое и друго ново устройство за удобство, руски войски по улиците, зловещи утрини. А на онзи Георги освен всичко това, вече на главата му е и една тъпа болка в десния крак. Но, хей, не всичко е по-лошо - една от нашите котки в онзи свят е жива и здрава. Пък и щом има скайп дискусия, значи и там има блог "Мистерика" заради който е създадена тя. Какво ли пише онзи Георги сега в блога си - "случи ми се нещо странно, сякаш някой се беше вселил в мен, тръгна си, но от тогава ме боли единия крак" ;) 

******************************

Както казах, подобно чувство след сън съм имал и в детството си. Тогава пак сънувах Костенец, но си мислих, че това е образ от бъдещето, може би защото още не бях чувал за паралелните вселени? Тогавашния сън пак беше от две части - у нас и в града, а също така не беше зловещ, а хубав. Виждах как хора се движат в огромни превозни средства в пущинака зад нас и го изследват - един вид науката бе победила стихиите на природата и нямаше кътче където да не може да отиде човечеството. В града пък, на входа на универсалния магазин имаше кашон с пари и всеки можеше да си вземе, имаше излишък. И въпреки това малко хора си вземаха по някоя двулевка за да си допълнят сметката, просто всички бяха богати - в съня ми обществото беше финансово осигурено. Странно е че сънувах такива неща, като тогава дори не знаех какво са финанси, кризи, а и много не разбирах от бедност.

******************************

Последните типове сънища, които искам да споделя са предсказващите сънища. След като завърших бакалавърската си степен бях силно разочарован от българското образование и бях решил никога повече да не уча. Вместо това започнах да работя. Тогава обаче настойчиво започна да ми се появява един и същи сън, само обстановката бе различна. Сънувах, че освен да работя, отново уча - я в университета, я в някое от училищата през които съм минал. Работата обаче ми пречи на ученето и не завършвам семестъра или срока. Идея си нямам защо го сънувах след като нямах намерение повече да уча. Поне десетина пъти за две години. И тогава, след тези няколко години така се наредиха нещата, че ми се отдаде възможност да запиша магистратура. Направих го, защото шефа обеща да ме пуска за лекции и изпити. Първия семестър всичко беше ок, но втория изведнъж работата се увеличи и аз спрях да ходя на лекции...и сънят ми щеше да се сбъдне, нямаше да завърша! Тогава обаче с типичния ми инат реших, че няма да го допусна - напуснах изцяло работата си..и през 2008 се дипломирах и като магистър.

Интересното е, че през 2012-2013 взе да се появява друг сън с еднакъв мотив, дори се бях замислил дали и той не е за нещо което ме чака в бъдещето. За щастие спря. В този сън винаги бях някъде сам - я в някоя сграда, я в някой апартамент, я в селото на дядо ми и баба ми, където обаче няма вече никой друг. И винаги бях в очакване да дойде...нещо...нека го нарека "необичайно и страшно". Ако сънувах, че съм в сграда, гледах през прозореца. Ако бях в селото, се разхождах по улиците и постоянно се ослушвах и озъртах.....

******************************

Странни неща са това сънищата....


******************************

Междувременно читател ми прати това - така статията не е вече само за моите сънища. Чудесно!

Наскоро след като прочетох тук поместената статия за случая със забавяне на времето и останалите подробности останах много изненадан и впечатлен. Описаната случка ми беше много интересна а и чувствах,  че е достоверна. Човекът я описа толкова подробно до най-малките детайли, явно доста силно я е преживял за да запомни всичко така подробно. За мен лично тази статия ми беше най-интересната от всички други в блога до сега, че и от България. Благодаря на човека , който я споделя с нас. В какво се изразяваше моето учудване: Не съм имал такова преживяване, но съм имал няколко такива реалистични сънища с абсолютно същите детайли. Нямах намерение да я разказвам и да ви занимавам с моите сънища, но след като разбрах, че скоро администратора на блога ще пише статия точно по такава тема и лични преживявания реших и аз да споделя. Знам, че доста хора ще приемат това с насмешка. Аз самия също съм скептичен към сънища, гадателки, баятелки и тем подобни. Сънища много и най-различни, но не става въпрос за тях. Говоря за тези сънища, които са ме накарали да се събудя посред нощ и да се чудя това сън ли беше или реалност. Интересното в случая беше, че доста от детайлите, които е описал човека с действителния случай бяха стряскащо еднакви с моя сън. И друго искам да кажа по темата. Сънувам често както всеки обикновен човек. Нищо странно. Не става въпрос за тези сънищата. Това е по-скоро изживяване. Малките разлики от моя сън и истинския случай бяха следните. Разхождах се по алея в някакъв парк и описаната мъгла при мен не беше навсякъде около мен а като на отделни облаци, но не в небето, а наоколо около мен. Също изпитвах реален необясним страх от тези петна. Знаех че са опасни и трябва да се избягват. Знаех, че в тях хората изчезват. В един от сънищата също така едвам се спасих минавайки покрай такъв облак-мъгла. В друг сън тези петна бяха с много лек цветен отенък. Сънувал съм ги преди години не мога да определя колко, а за бройката не по-малко от два пъти или най-вероятно три или четири пъти. Който иска да се смее, но това беше историята. Имал съм и още няколко такива реалистични сънища, но те са лични. Някои от тях ми се сбъднаха в последствие в годините. 

 Пояснение: Не съм човек, който се влияе от всичко прочетено, но и не отричам нищо прибързано. Винаги търся първо разумното обяснение на нещата анализирайки. Просто четох и споделих.

1 коментар:

  1. Аз сънувам много често и почти всеки път имам чувството, че наистина се е случило. Например един път сънувам как моят приятел ми изневерява... събуждам се и го удрям... :Д Трябваха ми няколко минути за да се осъзная ..
    Два пъти ми се е случвало да заспивам на дивана, в хола, вечерта (за две различни години става въпрос). И съм се събуждала от един и същи сън в 3 сутринта, изплашена.В сънят ставаше въпрос за края на света. Небето беше розово-червеникаво с сивкави облаци.. чуваха се взривове. Аз отидох до прозореца в хола и погледнах видях нещо като НЛО-та и огромни хора, които обикаляха навънка. С нашите се скрихме под леглото в спалнята и някакви същества влезнаха в стаята .. и точно тук се събуждах и двата пъти... Вече съм забравила подробностите, последния път като го сънувах беше преди 5 години, но си остава един от сънища, които не мога да забравя.
    * * *
    На плаж съм (на реката) с приятели на моето село, къпем се, времето е хубаво, реката толкова топла, бистра и спокойна.

    Изведнъж времето се разваля, появяват се много облаци. Пускат реката и тя започва да влече.Става мътна и студена. Ние продължаваме обаче да седим на брега и да се забавляваме.
    Тогава едно момче ( което в съня познавам, но не виждам лицето му, сякаш е размазано, докато на останалите хора ги виждах.) започна да ме дърпа към реката и да ме кара да плуваме.
    Аз не исках, защото времето беше лошо и се дърпах. Той се смееше много гръмогласно и продължаваше да ме държи за ръката.. Успя да ме вкара до коляно вода и тогава един бик започна да тича към нас.
    Аз се потопих под вода и заплувах към дълбокото, а бикът прободе момчето няколко пъти. Около мен стана в кръв и вътрешности. Докато, бика продължаваше да ръга моя приятел, аз излезнах на брега, плачейки. Запалих цигара.Другите момчета влезнаха във водата да му помогнат и убиха бика. Всичко беше в кръв. Тогава аз бръкнах с пръст във водата и изкарах съсирек кръв.
    Събудих цялата потна. За мен този сън беше ужасен и до ден днешен като се сетя за него настръхвам все едно наистина е било всичко това.

    ОтговорИзтриване