29 октомври 2014

Читателски случаи със загуба на време

Наскоро в общата скайп дискусия, която провеждаме с няколко редовни читатели на блога, едно момче сподели тази своя история (минимални мои корекции):

Преди около 2 години през лятото на 2012 ми се случи някаква странна аномалия с времето. Сърфирах из Youtube и намерих един клип който се казваше "Black screen". Като го отворих погледнах че е 15:00 часа. Клипът беше само черен екран дълъг една минута. Пуснах го на цял екран и го гледах втренчено около една минута. Като го спрях, какво да видя - станало е 16:00 часа. Изумих се и пак погледнах колко е дълъг клипа, пак си показваше 1:00. Аз докато бях гледал клипа, си усетих че мина една минута, а то е минало един час. Поглеждам и часовника на ръката ми - той също показваше 16:00. Сигурен съм, че наистина е минал един час, защото аз поглеждам колко е часа през няколко секунди. Спомням си как ставаше 14:56, 14:57, 14:58 преди да пусна клипа. И след като го спрях, стана изведнъж 16:00. Спомням си и че предаването което даваха по телевизията също беше сменено след като свърши клипа.

Ето подобен клип с черен екран пак дълъг 1:00, само че не е този, защото този е качен през 2013, а това ми се случи през 2012, а и името му е друго:



Спомням си и че 1-2 часа след като гледах онзи клип, го потърсих в историята на браузъра и беше изчезнал. Търсих го също и из целия Youtube и пак го нямаше.

Тази история накара и други двама от участниците в дискусията да споделят свои преживявания, които обаче се бяха случили съвсем скоро:

Аз вчера имах интересна загуба на време два пъти. Единият път ми се изгубиха 9 минути, другия около 4. Няма много за споделяне, беше късно, бях в леглото си и четях нещо на таблета. Погледнах часовника му, защото исках да знам колко е часът, замислих се нещо за около 5 секунди, тръгнах да ставам до тоалетна, погледнах го пак и беше 9 минути по-късно. Първо проверих дали не сънувам, после реших, че може да съм изключил за 9 минути, което не ми хареса като идея :D

Същата вечер поглеждах таблета още няколко пъти, за да видя дали ще стане пак и по едно време изчезнаха 4 минути като съм сигурен, че изчезналите минути ги усещах като 5 секунди някъде.

Възможни обяснения: едното е да съм изключил, другото е от умора да не съм видял добре часа, третото е да е имало времева аномалия или извънземни :)

************************

На мен ми се случвало да пътувам с колата 1 километър за 30 минути, но бях сам и не си повярвах много.

Няма коментари:

Публикуване на коментар