19 септември 2014

Читателска история: призрак в стара селска къща?

Искам да споделя едно свое преживяване. Преди 3 - 4 години заведох майка ми на село по работа и започнах да отключвам къщата и стайте. Оказа се, че нямам ключ от стаята в която щеше да нощува тя. Бравата беше от онези старите, които от вътре имат палче за избутване на резето, но отвън се отключва само с ключ. След като нито един от наличните ключове не влезе в отвора, реших да си направя шперц от пирон. Намерих един в гаража и се върнах да пробвам дали ще влезе в горната дупка на ключалката. Оказа се, че е по дебел и влиза само върха му. Междувременно
докато пъхах с лявата ръка пирона, с дясната държех дръжката на вратата, неволно я натиснах и вратата се отвори (преди това я бях натискал поне десет пъти , даже и с рамо бях бутал евентуално да изкъртя резето). Шока беше в това, че резето беше извадено докрай, а насрещника си беше на мястото и беше непоклатим. В следващия миг майка ми, която беше седнала на верандата извика и аз изскочих при нея. Гледаше втренчено в портата на двора. Погледнах и аз натам и видях за миг безплътен силует на жена със забрадка, която бързо излезе през портата и изчезна зад оградата.

Майка ми промълви "Видя ли това?!" "Баба" - отговорих аз (а тя бе починала преди 20 години). Влязох вътре и започнах да експериментирам с бравата.Опитах да я затворя, така, както я бях отворил с извадено резе - не стана. Натисках много пъти дръжката дали няма да се дръпне резето в някакъв момент - пак не. Бутах насрещника - беше железен и непоклатим,а резето влиза около 30 мм в него. Аз съм човек техничар, със средно техническо и висше техническо образование и обикновено не търпя да нямам логическо и материално обяснение на едно такова явление. Уви по никакъв начин не успях да открия "разумен" отговор.

Така и си остана за мен тази случка - пълна мистика! Ако беше случка само с видяния дух на баба ми нямаше никога да я коментирам, но преминаването на твърд материален обект през друг такъв стана за мен необяснима реалност. Свидетели на мистерията бяха жена ми, която беше до мен когато отворих вратата и майка ми,която преди три месеца за съжаление почина.

Няма коментари:

Публикуване на коментар