08 август 2014

Моите осъзнати сънища

Понеже често се коментира под тази статия за осъзнатото сънуване, изглежда има интерес към темата. Затова реших да споделя моя скромен опит.

Първо искам да започна с това, че наскоро четох една статия в която авторката счита, че осъзнати сънища са и тези при които се събуждаме щом разберем, че това е сън. Аз много не съм съгласен с нея, истинските осъзнати сънища са тези, които продължават и след като разберем, че са такива. Иначе, аз сравнително често имам такива при които се събуждам - обикновено когато в съня става нещо много лошо или много добро - някак си веднага се усещам, че това е само сън, щом видя, че съм спечелил джакпота от ТОТО-то :)

Единствените ми осъзнати сънища, които продължават и след като ги осъзная са свързани с точно определен момент. Преди няколко години умря старото ни куче към което бях привикнал още от малък. Може би именно заради силната ми привързаност към него, се получават осъзнатите сънища. Когато го видя отново живо и здраво и помня, че всъщност е умряло, тогава осъзнавам, че сънувам и съня продължава - това са изключително приятни моменти, да го гледам как пак тича наоколо и е една възможност отново да мога да му се радвам. Имам сънища в които кучето е живо, но не помня, че е починало - тогава не осъзнавам, че това е сън.

Така, че при мен процесът е прост - ако си спомням, че кучето е умряло, осъзнавам, че е сън, ако не - не осъзнавам. Един единствен път видях кучето живо и си спомних, че всъщност умря, без да осъзная, че сънувам. В този случай кучето изчезна, а сънят веднага се превърна в кошмар.

И накрая да спомена, че при мен осъзнатите сънища не идват "по желание". Знам, че има много техники и съвети как да предизвикаме осъзнати сънища, на няколко пъти съм опитвал, но не се е получавало. Може би ми трябва повече постоянство в опитите. Засега обаче напълно ме устройва това да знам, че от време на време осъзнатите сънища заедно с кучето идват неочаквано и непредсказуемо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар