31 август 2014

Нов случай на полтъргайст в София

Благодарение на личната история, която публикувах преди година, с мен понякога се свързват хора имащи подобни преживявания. Връзка към преживяното от мен:


Някои от читателите, които ми пишат след като прочетат тази история, също споделят подобни случки, други просто искат съвет. Аз обаче не се имам за някакъв експерт и не мога да дам категоричен съвет, поне се опитвам да успокоя хората.

Настоящият случай изглежда продължава да се развива и в момента. Премахнал съм всякакви лични данни - имена и дори професии, защото в съвременното общество не се гледа с добро око на всеки който твърди, че е имал паранормално преживяване. Само ще кажа, че жената, която ми писа е сериозен човек, тя е майка на две деца, има сериозна професия, както и нейния съпруг. Тоест не попада в групата на хората от които би се очаквало да се чудят какво да правят в свободното си време и да си измислят разни истории.

Пак поради същата причина запазвам в тайна и в кой точно квартал се развива действието. Само ще кажа, че това е един от новите квартали на столицата в който има бум на ново строителство.

Написаното от жената съм го коригирал в известна степен, основно за да го форматирам за блога (беше ми написан в свободен разговор по скайп). Дал съм част и от моите реплики - те са в друг цвят.

Преди година с мъжа ми си купихме апартамент. Сградата е от 2010 година. Като цяло всичко с апартамента е ок. Предишният собственик беше женен, с дете на 3, продаваше апартамента спешно, защото имал да връща пари на банка, пък и казваше "искам да живея в Австрия, аз имам гражданство там". Доста прилично жилище, на последен етаж, ново строителство. Нанесохме се Декември 2012. Почти 2 години са минали хах.

Малко след Коледа забелязах над входната врата, на самата каса кръст. Прозрачен, като с безцветен лак. Реших че е свекърва ми и го отсвирих, буквално, но след време докато чистех реших да го изчистя, защото под определен ъгъл се вижда и е доста немарливо направен и си личи как се е разтекло, капките се виждат, но не можах да го махна. С вода, препарат, ацетон, белина ... каквото се сетиш, не се маха.

Няколко дни след това започнаха странни почуквания из апартамента - по вратите, по стената. Започнах да спя неспокойно и да чувам разни глупости. Няколко пъти влизам в детската стая защото едно от децата ми ме е повикало, но всъщност те спят, или играят на нещо и никой не ме е викал.

Така месеци наред, но през последния месец започна да става по-динамично. Лягам си вечер и започвам да се задушавам и да ми се гади от отвратителна миризма. Тежка, нещо средно между изгоряла мазнина и ... не знам, кофа за боклук. Много силно и отвратително, но мъжът ми не усеща нищо - гледа ме странно и ме пита дали съм бременна. Миналата седмица отново ми замириса силно през нощта, мисля че между 2 и 4 през нощта е най-силно. Запалих лампата и без да искам видях същия кръст на самата дограма. Вчера вечерта реших да разгледам с фенерче навсякъде и се оказва, че над всяка врата, всеки прозорец има по един такъв кръст и като приключих с всичко и влязох в банята да се изкъпя, а стъклото на душ кабината гръмна на парчета без причина (видима). Мъжът ми казва, че понякога не е задължително да има определена причина.

Пояснение - старите собственици живеят няколко пресечки по-надолу под наем.

Г.Б.: Стъклото наистина може да се е счупило случайно, но твърде много стават случайностите. Искам да те питам някои неща. Освен теб, другите - децата и мъжа ти забелязали ли са нещо странно? Или чули?

Мъжът ми чува тропането от време на време, но не му обръща внимание. Децата, тоест голямото , което е момиче на 8 се страхува понякога, и бълнува много, страшно много.

Г.Б.: Показвала ли си кръстовете на мъжа ти или на някой друг?

Да, на мъжа ми. Неприятно му е, но като цяло не обръща много внимание. Той не е вярващ по принцип.

Г.Б.: Казваш, че предишния собственик живее на близо, тоест не е заминал за Австрия?

Да, тук са си, но не искат особено много да си говорят с нас. Много рядко ги виждам, това лято може би 2 или 3 пъти се разминах с тях.

Г.Б.: В приятелски отношения ли сте със съседите или с хора от по-долните етажи?

С тези срещу нас да, те се нанесоха скоро, имат 2 деца почти колкото нашите, но блока е почти необитаем. Да кажа така - нямам проблеми с нито един съсед.

Г.Б.: Нямах в предвид, че съседите могат да правят номера, по-скоро си мислих да ги питаш дали имат странни преживявания. Ако са се нанесли скоро, едва ли ще е много добра идея да ги плашиш с такива истории. Засега по-добре го отложи. След някой и друг месец, може би сами ще кажат ако и на тях им се случват разни неща.

Г.Б.: Иначе аз едно време направих нещо просто - изчаках една нощ докато почнат шумовете и най-учтиво на глас помолих нещото да ме остави на мира. Сякаш подейства, не знам със сигурност, но и аз се изнесох 2 дни след това, така че не знам. Чел съм и съм чувал, че понякога помага ако директно заговориш вежливо на полтъргайста.

Г.Б.: (за кръстовете) те са ми голямата загадка, както са описани - сякаш са лоши, но пък по принцип се смятат за добър символ. Ако беше казала че са нарисувани пентаграми по би се вързало с обичайните представи :)

Именно и аз това си помислих, хаха. Обикновено кръст означава спасение за християните от такива "зли сили". Според приятел било редно да викна поп да го освети. но там има кръстове... не знам.

Г.Б.: Иначе това което мога да те посъветвам - след време да поговориш със съседите, макар и отдалеч да започнеш разговора, примерно така: "не знам как са го правили този блок, но сякаш стените още се слягат, вие чувате ли потропвания?". И ако искаш да пробваш някой път да се обърнеш директно към нещото да ви остави на мира, но за последното не гарантирам какъв ефект ще има.

Да, сега съм решила да се поразровя из градоустройствения план, да не би да е имало нещо преди там. Между другото сега се сещам нещо - преди няколко седмици през нощта се събудих от шепнене и тежко дишане, все едно беше на ухото ми. Когато отворя очи - всичко престава. Има огромна вероятност да е самовнушение всичко.

Г.Б.: Да, възможно е. По принцип в старите къщи и панелените блокове от време на време си се чуват пукания или скърцания, но не знам дали така стои въпроса с новото строителство. Не казвам че това е обяснението, но може всичко да е просто едно голямо съвпадение - шумовете, миризмата, кръстовете и т.н. Но пък сигурно шанса е едно на милион за такова случайно натрупване на съвпадения. Е, дано престане, каквото и да е.


6 коментара:

  1. Според мен кръстовете са били опит на предишните собственици да се преборят с това. Може би е бил неуспешен и за това са го продали.

    Аз живея в стар панелен блок и когато чуя шумове си мисля, че съседите пак местят или изпускат нещо. Хубавото на старите блокове е това - толкова си свикнал с идеята, че шумовете са от съседите, че не ги намираш за страшни :)

    Иначе не знам какъв съвет да дам. Само ще препоръчам да внимавате да не се стресирате твърде много. Дори и част от шумовете да са с неизвестен произход, самовнушението е силно нещо и може да стане причина да чувате повече отколкото има в действителност.

    ОтговорИзтриване
  2. Това за миризмата и тропането между 2 и 4 през нощта ме навежда на мисълта, че не е полтъргайст... Чела съм, че точно миризмата на развалено, както жената я описва е типична за демоните или както там се наричат. Не искам да плаша никой, все пак мисля, че е хубаво да се викне свещеник да освети апартамента. Относно кръстовете ми стана много интересно, защото в на майка ми апартамента се случи точно същото, подозираме, че е дъщерята на бившия й мъж, която последна живя в апартамента, преди да се изнесе окончателно. След това майка ми започна да прави основен ремонт, когато забелязахме голям кръст на входната врата, както и над всяка една врата в апартамента. Сякаш беше нарисуван с пръст, потопен в нещо мазно, като олио. Сега всичко е пребоядисано и не се виждат, обаче все ми се струва, че тези кръстове не са на хубаво, това момиче хич не ни харесваше, даже преди да се изнесе беше развързала панделката на сватбените чаши. Все казвах на майка ми да викне поп, обаче тя не вярва в такива неща и твърди, че могат да ти навредят единствено ако повярваш, че могат. Ще се радвам ако има продължение към тази история, наистина ми стана много интересно.

    ОтговорИзтриване
  3. Понеже тази история е интересна на мнозина читатели, давам малко допълнителна информация от последните ми разговори в скайп с жената:

    1. Тя е питала съседите от долния етаж дали нямат абсорбатор или нещо такова - за да не би от там да идва лошата миризма. Нямат, но ми хареса, че търси и рационален отговор на случващото се.

    2. В крайна сметка в апартамента е разнесена из стаите кандилница със запален тамян (макар и не от поп). Сякаш сега нещата са малко по-спокойни. Не е ясно докога ще е така и дали това е края на историята.

    ОтговорИзтриване
  4. Скоро ходихме на оглед за един апартамент - ще се нанасяме там за неопределено време. След вторичен оглед и подписване на договора за наем, забелязах мазен голям кръст на входната врата, сякаш нарисуван с олио, Доста се изплаших. бихте ли ми дали съвет? Още не сме се нанесли.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съвет трудно може да се даде, но щом сте под наем, винаги може да се изнесете, не е като да сте го купили това жилище

      Изтриване