26 май 2014

13-ти действително най-често се пада в петък

"Пак ли е петък 13-ти!" - винаги съм си мислил, че едно такова изказване има чисто субективен характер. Понеже хората обръщат по-често внимание когато 13-ти на съответния месец се падне в петък, затова им се струва, че твърде често се случва едно такова съчетание. Оказва се обаче, че не ни се струва само така, действително тринадесетия ден от месеците най-често се пада в петък. Това е графика, която показва на всеки 400 години, колко пъти 13-ти се пада в всеки ден от седмицата (първата колонка е неделя, така по принцип е прието на запад):


Защо се получава така - просто особеност на грегорианския календар. Разбира се, ако не вярвате в проклятието на "петък 13-ти" за вас е без значение колко често той се случва. На мен лично при тази комбинация ми са се случвали както много хубави, така и много лоши неща.

Източник

ПОДОБНИ СТАТИИ:




Моята колекция свързана по един или друг начин с паранормалното

3 коментара:

  1. Анонимен15 юли, 2014 17:27

    аз лично съм роден на петък-13 :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен15 юли, 2014 20:00

      Аз нямам спомен кога съм роден. Нашите ми казват, чe съм се родил на 27-ми понеделник, ама може да лъжат! :D

      Изтриване
    2. Лесно можеш да разбереш дали са те лъгали всички тези години относно точния ден от седмицата. Хващаш календара на телефона ти или на компютъра, връщаш на годината, месеца и деня, в която си роден и проверяваш кой ден е бил.

      Изтриване