05 април 2014

Моята колекция свързана по един или друг начин с паранормалното

Преди време споменах, че съм вложил много средства в необичайните ми интереси. Реших да напиша отделна тема за това, макар че може да звучи малко като самохвалство.

Естествено най-лесни за набавяне са книгите на паранормална, загадъчна и по принцип необичайна тематика. Това са повечето от тях, макар и не всички (тези, които тепърва ще чета са отделно):


Специално ще изтъкна няколко заглавия.

Като "Секретните документи на НАСА" - една от малкото (а може би единствената) преведена на български книга на Ник Редфърн - изключително много уважаван от мен изследовател.


"Сериозно за НЛО" - една от първите български книги на тази тематика.


"Night Siege" - една от няколкото книги на английски, един от нейните автори е не кой да е, ами д-р Алън Хайнек.


Може би ще направя отделна статия посветена само на колекцията ми от книги, но сега преминавам към другите неща. Повечето от тях имат и съвсем нормални приложения. Това се дължи на прагматичните и рационалните ми разбирания. Смятам, че и най-загадъчните неща в крайна сметка могат да бъдат разбрани и проучени един ден, а за това ни трябват прецизни инструменти. Пък и не съм толкова богат за да давам пари за неща без доказано реално приложение - като стотиците джаджи в eBay които можели да засичат духове или приближаващи се НЛО.

Най-голямата ми гордост е телескопът с който се сдобих през 2009. Тогава по-често гледах нощното небе, днес по-рядко, но пак го правя от време на време. Успявал съм да намеря повечето планети от Слънчевата система - Венера, Марс, Юпитер и Сатурн с пръстените му. Виждал съм за миг прелитащи метеори и летящи в нощта самолети. Кратерите на Луната са невероятни за наблюдение. За кратко съм мервал разни светлини, но не мога да кажа, че съм виждал нещо, което със сигурност да считам за забележително НЛО.



Освен телескоп имам и бинокъл. Той е с доста по-малко увеличение, но има своите предимства - лесно може да се носи на всякъде, веднага може да се насочи към появило се внезапно нещо на небето. Понякога използвам телескопа и бинокъла заедно - първо поглеждам с бинокъла нещо и след това ако реша, че си струва насочвам и телескопа.


За нощни наблюдения на планети и звезди понякога се подготвях и с допълнителни неща. Преди време притежавах едно малко лаптопче от така наречените нетбуци. То няма много възможности, но е удобно за разнасяне насам-натам. Бях му инсталирал една програма-планетариум, която върви безплатно на диск заедно с телескопа. Задаваш къде се намираш и тя ти показва къде на звездното небе над теб се намират съответните обекти. Има и други такива програми, дори работещи онлайн в интернет. Те общо взето ти казват нещо от рода - на 20 градуса с.ш. от мястото на което се намираш се намира еди-коя си звезда. Затова трябва и компас, както и фенерче с което да го осветяваш. Бях станал много добър в работата с компаса, още повече че едно време в университета съм ходил и на занятията по планинарство.



След време открих едно мобилно приложение което заменя нуждата от лаптоп с програмата-планетариум и компас. Стига да е съвместимо със смартфона ви, то ще свърши същата (че и по-добра) работа. Описал съм го тук:


Толкова по въпроса за астрономическите ми интереси. Между другото фенерчето и компасът ще са полезни и при нощни търсения на същества (занимания които по принцип не препоръчвам освен ако не осъзнавате риска), както правят двамата младежи от видеото към този материал:

Град Елизавил - истински ужас или градска легенда?

Следващият по важност след телескопа мой инструмент, това е гайгеровият ми брояч:


Живея в Момин проход и градът се слави с топлите си лековити извори с лека радиоактивност. Това се дължи на залежите от уран намиращи се под Костенската долина. Тук е и закритата мина за уран "Бялата вода" (да не се бърка с пернишката мина за въглища "Бела вода"). За жалост това което носи добро на района (изворите), носи и смърт - чувал съм, че по неофициални статистики Костенец е с най-високия процент в България на заболеваемост от рак и левкимия. Освен това от време на време стават и отделни инциденти като този, който съм описал в другия ми блог посветен на Момин проход:


Когато пък се случи катастрофата с японската централа Фукушима, се появи информация в медиите като тази:


Сякаш тогава отчетох съвсем леко увеличение на радиационния фон с уреда си.

Та, след всичко казано, е очевидно защо гайгеровият брояч е изключително ценен инструмент за мен. Следва да спомена и паранормалната страна на въпроса - в някои от значителните случаи на наблюдение на НЛО от миналото, след отлитането на кацналия обект са установявани повишени нива на радиация. Днес такива случаи няма, но не се знае дали нещо подобно пак няма да се случи.

Знам, че този материал ще стане доста дълъг, но никой не карам да го чете на сила, затова тук ще разкажа за един мой сън. Сънувах, че пред нас на улицата се рее на 1-2 метра от земята едно НЛО. Това бе кръгла въртяща се сфера с диаметър над 2 метра, която светеше и имаше невъзможни за описване форми по повърхността си, като самите те се движеха също. НЛО-то се издигаше и спускаше над пътя. Малко над сферата имаше второ НЛО - то бе доста по-малко, стоеше неподвижно и приличаше по-скоро на странен модел радиоуправляемо самолетче. От сферата се излъчваше топлина, защото пластмасовият контейнер за боклук от другата страна на улицата се топеше. Първото което направих в съня си, бе да взема гайгеровия брояч и да видя дали освен топлина обектът не излъчва и радиация. Не засякох и затова се втурнах отново у нас като този път излязох с всичката техника която имам и която може да снима - фотоапарат, мобилен телефон, дори бях помъкнал и лаптопа, който има уеб камера. Снимах първо от нас, после излязох и на улицата на около метър от обектите. Съседите вече също се бяха показали и някои също снимаха. Майка ми викаше уплашено да се прибирам, а аз исках да и кажа, че това може да е откритието на века и въобще не ми е до собствената безопасност. В този момент сферата излетя рязко и се изгуби в небето, след няколко секунди и "самолетчето" отлетя, но с по-бавна скорост и по посока на хълмовете. А аз си мислех, че най-после великото събитие се е случило и сега няма как скептиците да го отрекат при толкова доказателства - разтопения контейнер, множеството свидетели и вероятно снимките, стига да се бяха отпечатали обектите на тях. В този миг сънят свърши....както се казва "ЕХ, МЕЧТИ!", но може би един ден гайгеровият брояч ще ми потрябва и за нещо подобно.

А това е часовникарската ми везна:


За какво ми е? По принцип се интересувам и от древните загадки, археологията, историята. Монетите са част от тази тема и аз обичам да колекционирам стари монети. Нямам редки монети в колекцията си, така че не е нужно да идвате да ме обирате :)

Както казах Момин проход е известен с изворите си и това не е от днес, още от древността за него са знаели римляните, траките и другите живели тук древни народи. Чувал съм, че в района се появявали и иманяри, нещо която аз не харесвам. Аз ако някога намеря нещо, ако е твърде ценно ще го предам в историческия музей в София, ако ли не - ще го запазя за себе си, но не съм много склонен да го продам и да влизам в разни иманярски схеми, които са и незаконни на всичкото отгоре. А като говорим за намиране - преди много години баба ми намерила една стара римска монета докато копаела в двора, мисля че я е дала на една учителка по история за да каже каква е, но така и не си я получила обратно.

А това е лупата ми:


Използвам я за разглеждане на монети, пощенски марки, мравки и други насекоми. Не очаквайте всички загадъчни неща да са грамадни летящи в небето НЛО-та, някои може да са съвсем миниатюрни. Може би забелязвате, че съм си избрал и лупата и компаса, които ползвам, да са освен практични и доста красиви на външен вид.

През 2012 нашумя така наречения "календар на маите" и някои хора очакваха да настъпи края на света, Апокалипсис. Аз не вярвах това да се случи, но все пак се замислих какви неща да събера за да съм подготвен в случай на бедствие. А бедствията се случват редовно и без "календара на маите". Затова бих посъветвал всеки да има комплект от първа необходимост. Писал съм поне две такива статии (ще дам връзка в края на материала, в частта за това какво мисля да си набавя в бъдеще), от личните си средства ще покажа само радио-приемника с батерии. Днес, когато слушаме радио чрез мобилните си телефони и гледаме телевизия по интернет, забравяме колко важен е автономния радио-приемник. Когато спре тока и интернета, как ще разберем какво се случва?


Освен това с едно радио може да се случват и паранормални неща:


В началото споменах, че събирам предимно инструменти с практическа полза. Все пак имам и такива неща, чиято полза е спорна като картите Таро и махалото за гадаене:



И докато картите Таро все пак са ми помагали да си отговоря на някои въпроси свързани с мен самия (явно действат на психологическа основа), то махалото досега не ме е убедило, че става за нещо.

Разбира се, имам и някои други уреди и пособия, но тях няма как и най-бегло да свържа с необичайните си интереси затова ще спестя описването им.

А сега следва да кажа с какво мисля за в бъдеще да се снабдя, живот и здраве.

Първо в областта на астрономията, ми се иска да си поръчам от интернет една приставка която прави връзка между телескоп и лаптоп. Така може да се заснеме на клип каквото се вижда през телескопа. Може пък да имам шанса да заснема "Черния принц" :)

В областта на археологията, ми се иска да си взема металотърсач.

В областта на оцеляването, на тези неща съм хвърлил око:


И разбира се, искам да си купя още много книги, особено на английски, понеже на български се превежда само една малка част от добрата паранормална литература, която излиза на Запад.

Ако пък някой ден се сдобия с излишни пари (в което не виждам голям шанс), може би все пак ще си взема и някое от рекламираните в интернет устройства, които уж засичали НЛО и духове.

Послепис:

Не може явно да се мине без някоя загадка. След като снимах пособията си, се сетих че никога не съм правил снимка на самия си фотоапарат. Затова взех телефона си и направих тази снимка:


Нищо необичайно в нея, но когато реших да я сваля от телефона на компютъра, видях, че в него има още две снимки. Едната беше прекъсната - имаше само няколко черни линии в горния край - така се получава когато започнеш да снимаш и внезапно нещо стане, примерно се изтощи батерията. Другата обаче беше изцяло черна, нищо не мога да различа на нея, дори и като я редактирам за увеличение на яркостта. Ето я снимката:


Рядко снимам с телефона и нямам никакъв спомен за тази снимка. Датата и е 3 декември 2013, 19:11 вечерта. Какво по дяволите съм снимал тогава и въобще...аз ли съм снимал? Зловещо!

22 коментара:

  1. някога правил ли си търсене на нещо
    необичайно

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Като деца сме ходили в гората или незавършени строежи, в някои случаи нарочно да търсим духове, но кой не го е правил това като деца :)

      Иначе естествено имам идеи да посетя определени места в България с определена слава (като Царичина), но за това трябва свободно време и средства.

      Изтриване
  2. послепис добра работа

    ОтговорИзтриване
  3. добре си се наредил :) (бр)
    послепис: не си снимал ти, а някой психопат, който е влязъл у вас докато спиш и сега си в опасност.яко.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, психопат, аз се надявах да е някой дух или демон :Р

      Изтриване
  4. Незнам дали си женен, ако не- намери си жена и спри да се занимаваш с тези глупости

    Ако си женен и продължаваш да се занимаваш с духове и нло, значи няма надежда

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, не съм женен, но мога да те уверя, че дори и да бях, винаги щях да намирам малко време (дори и да са само няколко минути на седмица) за да се занимавам с интересите си били те обичайни или не.

      Аз мога също да се направя на морален съдник и да попитам защо си губиш времето да четеш този блог след като са глупости?

      Изтриване
    2. аз губя по-малко време в четене, отколкото ти в писане

      Изтриване
    3. А за тролене колко време губиш?

      Изтриване
    4. Към анонимния господин или госпожа който/ято дава "акъли" ; Какво общо има едното с другото?Всички ли които имаме хоби и се отдаваме на него в свободното си време сме едва ли не кукувци така ли? Не си ври гагата там където не ти влиза в работата и недей много да философстваш тъй като видимо не ти се получава.Жене или не,всеки има право на хоби и лично време!Дървени философи

      Изтриване
  5. не ги слушай прави това което обичаш

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна екипировка! Аз едно фенерче само имамр, но пък разполагам с богата колекция от книги,най-рядката от който е "проблемът CETI връзка с извънземни цивилизации''книгата е сложна и трябва да я прочетеш няколко пъти.Книгата е имала само 150 копия през 1979 така че едвали вече може да се намери.

    ОтговорИзтриване
  7. Това са детски, аматьорски истории. Който е решил да изследва сериозно паранормалното, трябва да се сдобие на първо място с Библия и със сребърни куршуми, да се подготви изключително добре физически и да се примири, че до края на живота си трябва да бъде винаги нащрек и ще страда от безсъние. Ако ви покажа всичките си белези, ще ви призлее.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Офф, и на теб ти препоръчвам да си намериш жена

      Какви ги говориш! Сребърни куршуми?! От къде имаш оръжие? Законно ли е? Имаш ли разрешително? Да не си като онзи от Лясковец?! Трябва полицията да дойде да те провери!!!!

      Изтриване
    2. "Анонимен" - човече, престани да даваш съвети на другите как да живеят!

      Иначе това за оръжието не се бях сетил. Действително в България трудно се намира. Аз по-скоро си мислих за Библията

      "Hunter" - ами ако не сме християни и ако въобще не сме религиозни?

      Изтриване
    3. Hunter, Библия трябвало да си вземем първо? Стария или Новия завет или комбинирано работят само? :D

      И преди да дойде християнството по тези земи, хората как са се справяли със злите сили? Едва ли с Библия и куршуми. Използвал ли си куршуми срещу нечисти сили до сега? Сподели повече за заниманията си- както виждаш ни е интересно.

      Анонимен, аз ти препоръчвам да обръщаш повече време на твоята жена. Едва ли този сайт е единственото място, където обясняваш на хората как да живеят.

      Изтриване
  8. Не съм споменавал нищо за оръжие, само сребърни куршуми. Всеки е свободен да го тълкува, както иска. Бабите леят куршум с такива. И като стана въпрос за полицията, не сте ли се замисляли, че е възможно и в България да има държавно поделение, което да се занимава с разследването и предотвратяването на паранормални явления? Колкото до религията, на времето аз също не бях религиозен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В България? Силно се съмнявам.

      В страни като САЩ и Русия - може би, макар че дори и там такива "специални части" са по-скоро в сферата на филмите, отколкото в реалността.

      Със сигурност властите в тези страни са изследвали разни случаи с НЛО, правили са експерименти с отдалечено виждане, телекинеза и т.н., но се съмнявам да имат по-дълбок интерес към паранормалното.

      Изтриване
  9. може би трябва да се вземеш нож към екипировката

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имам туристически нож, който е идеален за излети в природата :) Това е по-скоро пособие с общо предназначение, пък и щеше статията да стане твърде подробна, затова не съм го добавил.

      Изтриване