18 април 2014

Метеор минава на метри от парашутист

Норвежец е имал невероятен късмет - метеорит е минал на метри от него докато е скачал с парашут. Едва ли обаче дори би разбрал колко близо е бил до смъртта, ако не е носел включена камера със себе си. По време на скока не го е забелязал, толкова бързо е преминал метеорът. Едва когато в последствие преглеждал записа, видял падащия гост от космоса.


Това е първото подобно видео показващо в близък план метеорит навлизащ в земната атмосфера.



Източник

3 коментара:

  1. Не съм специалист в областта, но ако беше метеор, не трябваше ли да гори в атмосферата? Това повече ми прилича на свободно падащ предмет- може да е от самолета или от парашута

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз си представям метеорите като свистящи светещи тела (каквито сме виждали по случайно заснетите клипчета), но явно това не е задължително. И аз не съм специалист, но може би зависи как метеоритите преминават през атмосферата от редица фактори като вид на материала, големина и тегло, повърхност на триене и т.н.

      Изтриване
  2. А като говорим за метеорити, тази нощ е бил заснет ярък такъв над руския град Мурманск

    https://www.youtube.com/watch?v=s8BQPOzZJzo

    ОтговорИзтриване