06 март 2014

Геф - говорещата мангуста

На остров Ман в началото на 30-те г-н Джеймс Т. Ървинг открил едно странно животно в дома си. Всичко започнало след като зад стените започнали да се чуват различни животински звуци - ръмжене, дишане, мляскане. Джеймс опитал всичко за да се отърве от натрапника. Отрова, капани, всичко било използвано, но животното продължавало да досажда на семейството.

Звуците идващи от към стената започнали да стават все по-странни и тогава на Джеймс му хрумнала една идея. След като животното може да издава такива странни звуци, дали не може да го научи да говори. Той започнал да имитира звуците на съществото и то на свой ред ги възпроизвеждало по начина по който човека ги произнасял.

След това Джеймс започнал да учи животното на детски стихчета. То ги рецитирало с две октави по-високо от гласа на човека. По това време животното вече било приемано за член на семейството и получило името Геф. А, Геф казал нещо много интересно - последните месеци били шега. Той всъщност можел да говори, но първоначално издавал само звуци за да улесни приемането му от хората.

Геф разговарял редовно със семейство Ървинг. Из зад гредите, той разказал, че идва от Индия, където местните фермери редовно стреляли по него. Казал още, че е живял с мъж, който носил зелен тюрбан на главата си. Споделил за пътуването си заедно с този човек на име Оланд от Индия до Египет и след това Англия. Казал, че е роден на 7 юни 1852, което го правило 83 годишен по това време.

От време на време семейството успявало да зърне Геф - малко същество с дълга опашка и крехки лапички. Те дори се опитали да го снимат на няколко пъти. Нещо, което разстройвало съществото и то побягвало, като не се появявало по няколко дни.

Геф се раболявал повече от един път, като семейството помагало той да оздравее. Веднъж Геф казал "Джим, имам проклета кашлица и дяволска настинка. Трябва да ми вземеш нещо".

На няколко пъти Геф позволявал на семейството да се протегнат през гредите и да погалят козината му. Един път дори позволил да докоснат малките му, но остри зъби. Семейството хранило Геф с бекон, наденички, шоколад и банани. По едно време Геф започнал да убива зайци и да ги оставя на семейството.

Геф демонстрирал висока интелигентност. Той говорел руски, испански, арабски и можел да разбира символния език на глухите. Освен това имал екстрасензорни възможности, често казвал на семейството за неща случили се на километри от къщата. Веднъж бил попитан дали е истинско животно или дух. Геф отговорил, че е свързан със земята дух. Много хора започнали да смятат, че той не е високо-интелигентно животно, а примерно физическото проявление на полтъргайст. Полтъргайстите често се проявяват в къщи със тинейджъри - Ървинг имали 13-годишна дъщеря. Популярността на Геф довела до това да бъде изследван от редица парапсихолози и хора занимаващи се с духове.

Геф удивлявал много години семейството. Понякога бил рязък, понякога груб, а понякога направо плашещ. Джеймс Ървинг записал в дневника си много от разговорите които водил с това създание.

"Аз съм изрод. Имам ръце и имам крака, но ако си ме видял, ще припаднеш, ще бъдеш вкаменен, мумифициран, ще се превърнеш в камък или стълб от сол."

Какво в крайна сметка се случило с Геф? Изглежда случаят приключил през 1938/39 след като семейство Ървинг се преселили на друго място. Новият собственик твърдял, че е застрелял "странно изглеждащо животно", за което се вярва, че е било Геф. Има и друга версия - някъде около 1970 изследователи говорили с живите членове от семейството. Според тези разкази Геф започнал да отсъства от време на време като тези периоди ставали все по-дълги, един път повече не се върнал.

Някои от нещата казвани от Геф:

"Аз ще разцепя атома! Аз съм петото измерение! Аз съм осмото чудо на света!"

"Аз не съм зъл. Можех да съм, ако исках. Не знаете какви поразии мога да направя. Мога да ви убия всичките, но няма да го направя."

"В Ада, в земята на Мъглата" (след като бил попитан къде ще отиде след като умре)

"Ако си мил с мен, аз ще ти донеса добър късмет, ако не си, аз ще убия всичките ти домашни птици. Аз ще ги намеря, където и да ги скриеш"

"С години аз разбирах какво казваха хората, но не можех да говоря докато не ме научи"

"Погледни, благочестивия стар атеист чете Библията, след минута ще изпсува" (когато забелязал, че Джим чете Библията)

"Ще ме сложиш в бутилка, ако ме хванеш"

"Не искам битки и размирици с тях!" (след като бил помолен да прогони няколко невестулки)

Източник

Потърсих и скептичната гледна точка върху тази история (в Wikipedia). Според скептиците, това е измама осъществена от семейството като в основата и седи дъщерята, която използвала вентрилоквизъм за да заблуди репортерите и изследователите. Кой знае...Но на едни заклети скептици нищо не може да им се опре - те намират обяснение за всичко.

Няма коментари:

Публикуване на коментар