22 септември 2013

Случаи от варненско

Това пряко свидетелство го получих по скайп, за което много благодаря. Максимално съм ограничил корекциите по текста и са основно граматически и стилистически.

Историята е от Януари. На моя най-добър приятел умря баба му, но прекалено рано изчистиха стаята и наредиха нещата. А,аз януари месец бях на операция и останах да преспя там. Една нощ докато той беше в банята и се опитвах да заспя, чух как вратите на шкафчетата се блъскат, все едно се търси нещо. Станах, но не го видях в стаята,помислих че е излязъл, но водата под душа шуртеше и нямаше как да е там. Понеже жената приживе е била добра,не се страхувах от нея, така че явно просто не харесва това, че са и пренаредили гардероба. Мястото на което е стояла най-често беше топло,все едно си стой и си гледа телевизия. Като всяка баба си обичаше сериалите. Мен тръпки ме побиваха като ме караха да стоя на дивана.

Другото е - не знам дали знаеш, но МОЛ Варна е близко до гробищата и съм чувала от много хора,че са засичали някакви духове. Един колега каза, че видял мъглява сянка на възрастен мъж пред товарния асансьор.

Но това, което най-много ме шокира и за което ти пиша е следното, което ще ти кажа. Такова нещо не бях виждала и няма как да видиш но просто оставаш покрусен.

През 2007 пролетта, правихме кръщене на моята братовчедка и аз бях кръстница. Един много приятен свещеник или така наречен Поп, чието име ми отхвръкна в момента от главата, води прекрасна литургия, в която ни обясни всичките песнопения. Този човек е свети човек,мед му капе от устата,много добър и ужасно прекрасен човек,който помага на наркомани да влязат в прави път. А,когато ти говори се чувстваш омиротворен, толкова ти е приятно.

Понеже се интересувам от религия и той ме попита дали ходя на неделно училище и аз му казах,че не ходя, но обичам да чета и искам да се пречистя, като премина през първо причастие. Той ми каза какво да направя и да дойда на изповед. Направих всичко и отивам в петък и го чакам да дойде, но бабите отвън са се събрали и разказват, коя от коя по-невероятни истории, че били много зле и щом влезли на литургия и чули как той пее и се излекували. В първия момент не им повярвах, сега пък и гонене на духове. Няма как да стане тая? Пълни измишльотини! Викам си тия възрастните като остареят и ги пере сачмата. Ама не, и всяка баба която дойде разказва същото.

И както и да е... Попа дойде, изповядах се, поговорих ме си, но понеже е приятен човек не ти се иска да спреш да си говориш,а и той няма да те изгони. Покани ме да вляза в една стая и започнахме да си говорим. Говорихме много дълго, но по едно време влезе една двойка. Мъж и жена, но жената видимо не изглежда добре, пребледняла все едно е болна, слаба но не показва,че и е зле. И мъжа обяснява как я водел по лекари, но не откривали нищо, казвали че е просто на психическа основа, изписали и анти-депресанти, но жената просто ревяла, изпадала в гняв, не била същата. Мъжът не вярвал в магии, но чул за попа и решили да дойдат. Попът обясняваше какво трябва да се направи. Само че докато той говореше на жената и стана лошо, заболя я главата и вика "Спри да говориш!" Всички се втрещихме, но попа каза нещо, че не говори тя, отиде взе си расото, светена вода и дойде с книга. Каза на мъжа и да я хване докато говореше, жената започна да се гърчи, подобно на филма "Екзорсистът", но го виждаш с очите си. Пръска я с вода и гледаш как се вдига пара от нея,а е лято?! Няма как,просто физика, но се вдигаше пара. Хриптеше ужасно,все едно не е тя,не говореше тя. Ужасно се изплаших! Щом спря тялото и се успокой но още дишаше тежко. Попът каза,че не е изгонен нечистия дух,трябва да я доведе пак. Оставиха ме с нея,да я пазя и ако стане нещо да ги викна. Докато стоях жената говореше тихо,като казваше,че никой не и вярва,а знаела че има нещо в нея. През лятото беше - юни в началото. Попът е прекрасен човек, винаги успява в това, което прави и успя да помогне на жената, даже не са могли да имат деца и след това тя забременява. А и не само на жената,на много хора. Дори и на мен, исках да го намеря, но са го прехвърлили в някое село. Вярваш или не, ама имаше 5 деца и жена му носеше 6-то, ама той викаше - "колкото дал Бог,толкова". И е много мил,като му целунеш ръка и той ти целува.

Аз от малка знам, че на поп ръка се целува, но за първи път видях такъв който когато го уважават, уважава и той. Може би за това злото се плашеше от него.

Да, просто до ден днешен не мога да си го обясня, никога не съм вярвала, че това с екзорсизма е вярно. По принцип от малка се интересувам от окултно,от магии или по-скоро от пророкуване. Но да видиш,как се тресе една жена,която е кожа и кости и как силния и мъж не може да я удържи,как хрипти все едно гласът и идва от някъде другаде, как се вдига пара от тялото и,когато я пръска със светена вода,е това не може да се забрави.

1 коментар:

  1. Анонимен21 март, 2014 01:47

    Харесва ми всичко паранормално ... много хубава история .. и браво че има такива добри хора

    ОтговорИзтриване