16 април 2013

Духове в апартамент в София


Това е една история случила се лично с мен. Макар от 2009 година да публикувам в блога МИСТЕРИКА какви ли не странни и дори страшни истории, никога не съм предполагал, че сам ще стана участник в подобен род преживявания.

Преди да започнете да четете този материал, следва да предупредя за няколко неща, за да си прецените дали да отделите време за него и за да няма разочаровани накрая.

1] Описаната история не е толкова страшна и невероятна, колкото много други истории в блога. За сметка на това гарантирам, че нищо не съм си измислил.

2] Материалът е доста дълъг, с много размисли и препратки към друг статии, така че ако решите да го изчетете до края, ще трябва да се заредите с търпение.

3] В обществото за жалост има много догми. Една такава е отношението към тези който са имали досег с паранормалното. Присмехът е обичайната реакция. Затова няма да споменавам имена и точни адреси, не искам да злепоставя никого. Най-общо мога да кажа, че апартаментът в който се развиха събитията се намира в близост до ж.п. гара "Захарна фабрика". А, аз лично заставам с името си зад историята първо защото се стремя да не плащам "данък обществено мнение" и защото търсенето на истината (каквато и да е тя в този случай) е много по-важно от нечий присмех.

4] Макар да съм избрал ефектното заглавие "Духове в апартамент в София", не твърдя със сигурност, че това е причината поради която се случиха описаните събития. Може друга необичайна сила да е намесена. Може дори да има някакво обикновено и логично обяснение.

5] Не бързах с публикуването на тази история, реших да я обмисля добре в продължение на една година. Събитията кулминираха на 16 април 2012 (точно преди една година), тогава реших, че има нещо доста необичайно, иначе всичко започва около два месеца по-рано.

И така, нека започнем...

Макар да живея в малкото градче Момин проход през последните години работех в София и като много други хора пътувах всеки работен ден с влак. Случайно в началото на 2012 се срещнах с един човек, който ми каза, че е живял в тристаен апартамент, който сега се дава под наем и то за наем доста по-нисък от обичайния за такъв тип апартамент без хазяин. Заведе ме там и определено ми хареса апартамента. Не го попитах защо вече не живее самия той там и защо още не си е взел нещата. На 7 февруари се срещнах със собственика, платих му наем и депозит както е обичайно и той ми даде ключовете. Вероятно помните каква люта беше зимата през онази година, специално на 7 февруари дори имаше сериозни проблеми с транспорта, които отразих в тази статия:


По онова време дори не съм предполагал, че въпросната дата ще се появи и в друг мой материал. Тогава, докато чаках да пуснат влак по моята дестинация, се чудех дали още тази вечер да не отида в наетия от мен апартамент - ключовете бяха в мен, все щях да намеря с какво да се завия, а и щях да пусна парното в стаята, хранителни магазини има навсякъде в София - имаше какво да си взема за вечеря, лаптопа и безжичния интернет са почти винаги с мен - така че нямаше и да скучая. Все пак реших да се прибера у нас и официално се нанесох следващата неделя (12 февруари) като занесох две големи торби с личен багаж - одеяло, съдове, прибори и т.н.

Апартаментът не е лош, не е луксозен, но не е и занемарен. Стандартен апартамент в панелен блок.

Още първата вечер се случи нещо необичайно, на което обаче не придадох особено значение и щях да забравя, ако не бяха последвалите събития. Както си седях и се ровех в интернет, нещо изтрополи в другия край на стаята. Проверих на какво може да се дължи това и видях една плочка от паркета. Реших, че най-вероятно е била поставена на ръба на вътрешния перваз на прозореца и просто е паднала от там. След всички останали събития вече не съм съвсем сигурен, че "просто е паднала от перваза". Забавлявам се с мисълта, че се е материализирала от нищото, но щом не съм го видял с очите си, не мога да твърдя подобно нещо. Тази снимка на въпросната плочка я направих в последния ден в който бях във въпросния апартамент (4 май):


През следващите дни и седмици не се случиха някакви особени събития, освен може би това, че ми се струваше, че някои врати в апартамента ги оставям отворени/затворени и ги намирам не така както си спомням да съм ги оставил. Може просто така да ми се е струвало. Поне веднъж собственикът на апартамента е идвал в мое отсъствие. Възможно е и друг път да е наминавал просто да провери как стопанисвам неговата собственост, така че не мога да твърдя, че "незнайни сили" са отваряли/затваряли вратите.

Също така понякога ме обхващаше някакво безпричинно безпокойство в апартамента. Но по принцип от преди да се нанеса там бях започнал сериозно да се замислям над това как върви живота ми и от много неща не бях доволен, така че може "безпокойството" да се е дължало на цялостното ми настроение.

Като цяло бях доволен от това, че съм взел апартамента под наем. Наспивах се добре, не трябваше сутрин да мръзна по влакове и спирки, можех вечерите да ходя по различни събития и да стоя до късно, не трябваше да се съобразявам с това, че имам "последен влак", който не трябва да изпускам и т.н.

Една вечер, някъде в началото на март, излязох от стаята в която спях в коридора за да отида до банята/тоалетната и когато натиснах ключа за осветлението, целият апартамент потъна в мрак. Естествено, се стреснах, още повече, че в коридорът не прониква никаква светлина от вън, за разлика от стаите, които имат прозорци, но и на този случай на придадох особено значение. Тогава се върнах с опипване в стаята, където незнайно какво чувство ме беше накарало още първият ден да поставя едно фенерче на бюрото до леглото. Взех го и с него осветих коридора, намерих къде са бушоните, за щастие се оказаха автоматични и ги включих отново. Беше изгоряла крушката в коридора. Предполагам на всеки му се е случвало да му изгори крушка при натискане на ключа за осветлението, на мен също, но не ми се беше случвало от една лампа чак да се изключат бушоните. Стори ми се странно, но явно е възможно. Забравих и за този случай също като и за падналата плочка от паркет от първата вечер - докато последвалите събития не ме накараха да си ги припомня.

Следвалото необичайно нещо се случи някъде през втората половина на март. И тук както и в случая с изгорелите бушони, точна дата не мога да назова, понеже все още не смятах, че има нещо обезпокоително и не съм се старал да помня дати. Една нощ, на границата със сутринта, се събудих от странно скърцане. Звучеше все едно мишка или някакво друго малко същество се движи по пода. Огледах стаята, достатъчно светлина идваше от вън (София е доста светъл град дори и през нощта), но нищо не можах да видя. Скоро скърцането престана и аз скоро отново заспах. Естествено се учудих какъв може да е бил този шум, но нито за миг не се притесних - макар да поддържам този блог в който има стотици паранормални истории, аз съм доста рационално мислещ човек. Трябва да търсим свръхестествени обяснения едва след като всички останали варианти са изчерпани. Пък и спадах по-скоро към аномалисткото течение, а не към езотеричното. Или казано с пример - по-скоро към хората, които вярват, че извънземни посещават земята, отколкото, че съществуват духове. В тази статия съм се опитал да обясня по-подробно разликите:


Там съм цитирал и следните два абзаца от книгата "Вечните загадки" на Джером Кларк:

Аномалистите не се занимават с паранормалното ESP (екстрасензорно възприятие), призраци, психокинеза и полтъргайсти.
По правило аномалистите вярват, че явленията, които ги интересуват, могат да се обяснят чрез съществуващи физически закони, въпреки, че някои от тях, изглежда, стигат критична точка.

Моята критична точка щеше да настъпи съвсем скоро...

През следващите няколко нощи "стъпките" не се повториха. Бях на път да забравя и за тях, но на следващата седмица отново ги чух. Твърде много ми напомняха на действията на някакво същество, а не на случайните пукания на мебелите и дървесината при нагряване/изстиване. Повечето от живота си съм прекарал в къщата в Момин проход и добре познавам и двата вида звуци. Старите къщи пукат, особено когато има големи вариации в дневните и нощните температури. Не намирам нищо необичайно в тези звуци. Преди години (преди да завъдим свирепи котки-ловци) понякога се е случвало да чувам мишки в стаята си, често, макар и не винаги съм ги и виждал като запаля нощната лампа. Затова бях сигурен, че въпросните звуци в апартамента се причиняват от някакво същество. Питах колегите от работата дали са имали проблеми с гризачи дори и в горните етажи на блоковете и те ми казаха, че в София могат да се срещнат мишки и плъхове дори и във високите сгради. Затова продължих да не обръщам внимание на "мишите стъпки" и да спя спокойно, дори ми служеха като ориентир - знаех, че чуя ли ги, остават още час-два до развиделяване. Не се появяваха всяка нощ и със сигурност не бяха обичайните "съседски" шумове характерни за панелените блокове. Много добре разпознавах тези шумове - приглушените гласове на съседите, когато си говорят, не толкова приглушените гласове, когато се карат, шума от пуснатата вода от казанчето в тоалетната, тропането им, когато ходят из стаята. Не, "мишите стъпки" не идваха от съседните апартаменти, те се генерираха в моята собствена стая.

През 2012 Великден се падаше на 15 април. Цялата седмица преди това бях в много добро настроение понеже се събираха няколко почивни дни. Не чух "стъпките" нито веднъж, може би просто съм спал много добре през тези нощи заради доброто си настроение и не съм се будил от шумовете. Когато настъпиха почивните дни, аз се прибрах в Момин проход, а на 16-ти април се върнах отново в София. Спомням си, че бях в изключително лошо настроение - празниците бяха свършили, на другия ден трябваше пак да ходя на работа. Освен това същият ден бях започнал работа по материала посветен на случая Дятлов и все още бях под впечатленията от тази изключително страшна история.

Тази вечер трудно заспах, постоянно се въртях в леглото, често се будех от обичайните шумове - тропането на съседа, пукането на мебелите. Когато заспивах сънувах разни кошмари - като това, че над леглото има нощна лампа (в действителност няма) и че трескаво се опитвам да я запаля, но тя само съвсем бледо примигва при натискането на ключа и оставам в пълна тъмнина. За първи път изпитах и така наречената "сънна парализа" - когато съзнанието ни се събужда, а тялото все още е парализирано от съня. В един момент имах чувството, че някаква черна пелена ме е затиснала и не мога да се помръдна по никакъв начин. В следващия миг ужасното чувство изчезна, аз знаех, че това е ефекта на "сънната парализа" и продължих с опитите си да спя нормално. Но спокойният сън не идваше. Продължих да спя на пресекулки. По някое време обичайните шумове бяха отстъпили място на необичайните - "мишите стъпки". Към тях обаче се прибавиха и съвсем не толкова леки стъпки, както и от време на време потропване по различни мебели и предмети. Когато най-накрая силно издрънча една пластмасова поставка, не издържах, станах и запалих лампата. Часът бе 4 сутринта на 17 април.

Не видях нищо необичайно в стаята, но повече и не загасих осветлението докато не се разсъмна. Не спах повече тази нощ, само лежах и се чудех всичко което чух дали се е случило наистина или е било плод на неспокойния ми сън. Никакви необичайни шумове обаче не се появиха повече през оставащото време от нощта.

През следващия ден не бях особено работоспособен заради това, че не се бях наспал добре. Въпреки това вечерта реших да не гася лампата и да видя дали няма пак да се повторят странните събития от предната нощ. Лежах и четях книга, а като ми омръзнеше се ровех в интернет. Малко след полунощ "мишите стъпки" се появиха отново. Лампата бе запалена, а аз съм абсолютно сигурен, че бях буден. Не видях мишка. Не виждах и някаква друга причина за звуците. Можех да се ориентирам дори от къде идват звуците, а в тази част на стаята нямаше нищо. Просто сякаш някаква невидима сила стъпваше по паркета. Настръхнах и ако кажа, че поне малко не съм се притеснил, ще излъжа. Но освен това изпитвах и някакво нелогично задоволство - значи не ми се беше присънило миналата нощ.

Станах от леглото и тръгнах натам. Шумовете спряха. Отново легнах и се помъчих да спя на запалена лампа. Много не ми се получаваше, още повече, че "стъпките" се повториха на няколко пъти.

През следващите нощи отново не гасих лампата и отново имаше шумове, най-често след полунощ или около 3-4 часа сутринта. Основно се чуваха "стъпките", но от време на време "щоу-програмата" се разнообразяваше и от други звуци. Най-невероятното беше това, което нарекох "кръгът" и което се повтори само един път. Силно изпукване по пода в отдалечения край на стаята, сякаш някой доста тежък е стъпил там, след няма и секунда ново такова изпукване, но сякаш малко по-в-страни от първото, след още една секунда още едно. Така се чуха за няколко секунди поне 5-6 мощни изпуквания на паркета, които "обходиха" стаята в кръг, като всяко следващо беше все по-близо до мен. Предпоследното бе на метър от леглото, а последното точно под мен под леглото.

Нито веднъж не се сетих да пробвам да запиша с телефона си, някой от тези звуци. Тогава въобще не ми беше до това да се правя на "паранормален изследовател", единствено исках да мога да се наспя нормално. Сега донякъде съжалявам, че дори не опитах да документирам шумовете.

Към края на седмицата вече бях до голяма степен привикнал със спането на запалена лампа и "стъпките" в стаята и горе-долу успявах да спя, само от време на време отварях очи за да видя дали най-накрая няма да зърна източника на шумовете. Така и никога не видях нищо.

В събота се прибрах за една нощ и половин ден в Момин проход. В неделя през нощта отново будувах в квартирата. Явно неведомата сила искаше да си навакса за това, че ме е изпуснала за една нощ и ми устрои специално представление. Изведнъж едновременно се чуха "мишите стъпки" и гардероба започна силно да пука, така все едно нещо напира да излезе отвътре.

На следващия ден реших да взема мерки. Разрових се в интернет и попаднах на следната статия:

Защо мебелите "ПУКАТ" ....

Разбрах, че и други са имали подобни преживявания. Разбрах, че на 3:00 през нощта му казват дяволския час. Тогава неведомите сили били най-силни. Действително при мен около 3:00 зачестяваха шумовете. Припомних си и някои стари методи за прогонване на полтъргайст, за които съм чел още преди години, но които никога не съм мислил, че ще използвам. Говорете му директно.

Така следващата нощ, аз чаках шоуто да започне. Това се случи след полунощ. Чувствайки се почти като идиот, че съм повярвал в такива "бабини деветини" и надявайки се, че съседите вече са заспали и няма да си помислят дали не съм загубил разсъдъка си, аз казах на висок глас нещо от рода на - "благодаря за представлението, а сега бихте ли били така добри да ме оставите на мира". Шумовете заглъхнаха, за всеки случай повторих отново искането си. Не загасих лампата, но до края на нощта не се повиха повече необичайни звуци.

Прекарах още две нощи там. Нямаше "стъпки" или други необичайни звуци, единствено от време на време леки единични изпуквания, които по-скоро приемам за нормални - следствие от падането на температурата през нощта. Въпреки това продължавах да не гася осветлението. Лежах буден в леглото и си давах сметка, че дори повече нищо необичайно да не се случи, скоро няма да посмея да спя на загасена лампа. Освен това си дадох сметка, че щом нещо не ми е приятно няма смисъл упорито да го правя. Наех квартира в София, за да не пътувам с влака, а пътувах с влака защото работех в София. Животът ми от няколко години на практика беше изпаднал в дупка без някакво сериозно развитие в която и да било област. Това, че получавах добра заплата (за българските условия) не бе достатъчно за да оправдае липсата на прогрес при мен. Онази нощ взех твърдото решение, че с или без духове, не искам да продължавам с нищо от това. Макар и да бях платил наема до края на месеца (а и за следващия), още на другия ден започнах отново да пътувам временно с влак, но да спя спокойно в собственото си легло в родната си  къща. На следващия месец освободих квартирата и напуснах работа. Сега, година по-късно сам съм "шеф на себе си". Това не е като да си на сигурна заплата, има много рискове, но нито за миг не съжалих за решението си. Сега имам много повече свободно време, държа съдбата си в мои ръце - основно от мен си зависи дали ще изкарам добри пари или не, откриха ми се страхотни възможности, задвижих някои планирани лични проекти, доброто настроение много по-често е мой спътник. Каквото и да се случи с мен от тук нататък - дори и да фалирам, никога няма да съжалявам за решението, което взех тогава. Ако следите редовно МИСТЕРИКА от дълго време, няма как да не сте забелязали, че през последната година се появяват много по-често дълги и качествени материали отколкото преди. Та от тази гледна точка, мога да благодаря на духовете, полтъргайста или каквото и там да е било за това, че ме "изритаха" от апартамента и от обичайното русло в което бе навлязъл живота ми.

Историята има кратко продължение.

Когато напусках, една моя позната каза, че друг неин познат си търсил квартира в момента. Бях и споменал за духовете, не знам колко сериозно го прие, но се съгласих да покажа апартамента на момчето, а след това да го представя пред собственика. Така историята се повтори - и аз бях доведен в този апартамент от предишния ползвател, и аз като него още не си бях взел всички вещи, когато доведох новия наемател. Момчето взе апартамента, и той като мен на по-нисък наем от обичайния.

След около месец ми се наложи да преспя една нощ в София. Звъннах на момчето, което сега живееше в апартамента с въпрос дали мога да спя в някоя от свободните стаи. Той е точен пич и нямаше проблем. Вечерта гледахме някакъв екшън филм и пихме бира. След това той си отиде в стаята, а аз останах да спя (на загасена лампа) във всекидневната с телевизора. Той си беше забравил телефона при мен, защото около 4 сутринта се събудих от неговите звуци. Помислих си, че е алармата на телефона за събуждане и тръгнах да я изключвам. За моя изненада не беше алармата. Телефонът се държеше като полудял - сменяше произволно менютата си, влизаше в контактите, дори набра пред очите ми един номер. Сякаш някаква невидима ръка си играеше с него. С много натискания на "червената слушалка" успях да го усмиря. Отново легнах да спя, но около един час по-късно се повтори същото. Този път се замислих дали да не го снимам със собствения си телефон, но все пак това беше негова лична вещ, а и се показваха имената на приятелите записани в телефона, затова реших, че не е много редно да го снимам.

Дали телефонът или софтуерът имаха някакъв дефект? Или това бе проявление на паранормалното? За пореден път изпуснах възможността да заснема свръхестественото,но не съжалявам - в интернет има хиляди клипове и за никой няма гаранция, че е истински. Ако бях заснел клипче на побъркалия се телефон или на странните шумове, колко ли хора щяха да ме оплюват като измамник?

През октомври 2012, момчето напусна квартирата. Не съм го питал директно дали е имал някакви особени преживявания, но до колкото схванах не е имал и напуска по други причини. Мисля, че не е довел някой друг наемател на негово място.

Това е в основни линии историята, която ми се случи миналата година. От тук нататък следват основно размисли и спекулации за това каква може да е била причината за събитията.

Обикновени обяснения

1) Ако попитам някой психиатър, той най вероятно ще ми каже, че никакви шумове не е имало. Любимото им обяснение е, че всичко е плод на човешката психика.  Когато посетих групата от лекции обединени под името "Рацио" (RATIO), Крис Френч говореше именно за това в неговото изложение, дори спомена, че на някои хора им се причували стъпки през нощта, но нямало реално нищо такова.

Аз много уважавам професор Френч, но за моя конкретен случай мисля, че греши - шумовете бяха реални.

2) Понеже зачитам всички гледни точки, следва да отбележа, че дори и шумовете да са били напълно реални, това пак не е гаранция, че има намеса на паранормална сила. Може просто да е случайност. Помните ли преди време как в ТОТО-то два пъти под ред се паднаха едни и същи числа? Ако цялата работа не е манипулирана, то това е шанс на един милиард, но ето че се случи. Дали и най-обикновените пукания не могат случайно така да се подредят, че да наподобяват стъпки? И то да се подреждат няколко нощи подред? И по чисто съвпадение да спрат след като казах на глас "заклинанието" си? Шанс не на един милиард, а на един трилион, но кой знае, всичко е възможно...

Паранормални обяснения

3) Класическото свръхестествено обяснение - дух на починал човек. Няколко месеца след като напуснах квартирата, разговарях с човек, който силно вярва в "невидимия свят". Той ме помоли да отрежа малко от косата си и да му я дам за да провери какво става с мен. Дадох му, защото много не вярвам в разни вуду-магии, пък и до колкото го познавам - не е лош човек и не би тръгнал да прави такива неща. След време той ми се обади и каза, че по косата ми е разбрал, че цели 3(!) духа са се закачили за мен, вероятно от времето когато съм живял в онзи апартамент. Това би обяснило защо на момчето което нае апартамента не са се случвали странни неща, или поне аз не знам за такива. Просто духовете са си тръгнали заедно с мен. Но защо тогава една година по-късно не съм забелязал да се проявят нито веднъж? Не приех крайното рационално обяснение на Крис Френч, няма да приема и крайното нерационално обяснение за духовете. Вероятно истината е някъде по средата.

4) Полтъргайст. За някои паранормални изследователи "дух" и "полтъргайст" са синоними. Други обаче не смятат така. Някои смятат полтъргайста за проявление на силните човешки емоции. Ето както пише в Wikipedia по въпроса:

Парапсихологията смята, че се касае за феномен на психокинеза, предизвикана от един или няколко души. Полтъргайст е силно психологическо преживяване, съпроводено от чувство за обсебване, халюцинация и смущения в съня...Полтъргайст често съпровожда хората при преместване в ново жилище рядко причинява телесни наранявания.

Ето още един материал по въпроса, който публикувах в МИСТЕРИКА наскоро:

Призраците - отражение на мислите на човека

Действително по онова време бях в особено емоционално състояние. Лошо настроение заради края на празниците, все още пресни впечатления от "случая Дятлов", размисли от много време за състоянието на живота ми...възможно ли е сам да съм причинил паранормалната активност? Но не за първи път през живота ми съм бил под силно емоционално напрежение, дори съм имал и много по-тежки моменти, защо тогава не е имало прояви на полтъргайст?

5) Зла паранормална сила различна от дух на някога живял човек. Някои наричат тези сили "демони", други им лепват други имена. Както и за горните обяснения не мога да твърдя, че това стои в основата на събитията, но и не мога напълно да го отхвърля. В блога е пълно с подобни истории, а тази ми се струва най-близка до моя случай:

Ужасяващи почуквания (случай от САЩ)

6) Добронамерена паранормална сила. Да, въпреки дискомфортът, който ми бе причинен заради липсата на сън, аз не изключвам възможността неведомата сила да не ми е мислила лошото. Вече споменах, че онези събития доведоха да това да поема по нов път в живота.

В тази връзка на мисли се чудя още нещо. Ако прием, че неизвестната сила, която се прояви пред мен тогава е добронамерена, дали не е искала не просто да промени живота ми към по-добро, ами и да ме предупреди за нещо? На 11 април 2012 (едва няколко дни преди да се развихри полтъргайста), се случиха две земетресения в Индонезия. Отразил съм събитията тук:

Две силни земетресения в Индонезия

Завършвам онзи материал със следния мой коментар:

Какво съвпадение ми се случи. През миналата нощ сънувах, че се е случило голямо земетресение, само че в България. Дори помня силата му - 8.8 по Рихтер.

След около месец ще се случи земетресението в Перник:

5,9 по Рихтер удари София, Перник в бедствено положение

Дали паранормалната сила не е искала да се разкарам от София преди това събитие, което макар да се размина без жертви, предизвика истински шок в Столицата? Може би...

Има и такива материали в МИСТЕРИКА - за "страшни, но предупреждаващи сили", макар и по-малко на брой от тези в които се говори за "злонамерените сили". Ето два примера:


Ето цитат от там:

Аз съм се опитвала да разбера какво значат думите "това е твоят последен шанс". Дядо ми почина някъде по онова време, но не мога да съм сигурна дали Хатман се появи преди или след неговата смърт. Знам, че дядо със сигурност не беше по това време в къщата, но той прекарваше много време в болницата, особено накрая. Дали Хатман ми е казвал, че това е последния ми шанс да говоря с дядо? Аз не знам.


Цитат:

"Нямам идея какво беше това сенчесто същество, но аз винаги съм обичал мрака. През деня дори често ми е трудно виждам, защото слънчевите лъчи направо изгарят очите ми. Дори се шегувахме с приятелите ми на които разказах моето преживяване, че сянката ме е предупредила защото сме от една порода".

Заключение

Какво наистина се случи преди една година? Кое от горните нормални и паранормални обяснения е вярно? Или никое от тях? Не мога да кажа. Знам само, че не само живота ми се промени, ами и възгледите ми по въпроса за свръхестественото. Като цяло не вярвах много в езотерическите/окултните феномени - духове, призраци, полтъргайст, демони и т.н. Обръщах повече внимание на съобщенията за НЛО, извънземни, древни цивилизации, непознати видове животни (криптиди) и т.н. Това е видно от статиите, които публикувах до преди година - едните имаха голям превес над другите. Сега обаче е по-скоро обратното - появиха се статии за "Кървавата Мери", за дъските Уиджа и т.н. Продължавам да не приемам нищо лековерно, но знам, че дори и най-фантастичната история може да се окаже вярна. Пътешествието ми в търсене на истината продължава...

42 коментара:

  1. Анонимен28 юни, 2013 23:11

    Преди 2-3 години мои познати,на които няма как да не вярвам,ми разказаха настръхваща история в техния апартамент под наем.Наемът също беше странно нисък за такъв апартамент.При тях се беше появил призрак на момиченце и много трудно го отпратиха!Историята още ме вълнува и тръпки ме побиват като се сетя...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е интересно това което казваш. Би ли се свързал с мен на скайп или по имейл?

      Изтриване
    2. imam snimka napravena s telefon na neq se vijdat neobqsnimi neshta kak moga da se svarja s vas daite fb

      Изтриване
    3. Фейсбук нямам. Използвай скайп:

      misterika.bg

      или имейл:

      misterika_bg@yahoo.com

      На скайп ще ме намериш по-бързо, защото имейла рядко си го проверявам, чак сега видях, че имам изпратени преди доста дни нови читателски истории.

      Изтриване
    4. Здравейте. Прочетох вашата статия, защото самата аз в момента изживявам нещо подобно.Аз живея сама в къща от 5-6 години. Къщата е голяма и просторна. Преди около два месеца започна да се появява шум през деня, но само след обяд и когато съм сама, все едно че някой влиза в къщата и даже чувам лек говор, който прилича по стъпките и говора на сина ми. Ставам, отивам във фоаето, вратата заключена, няма никой. Това се повтаряше около месец След това започна да се отваря вратата на моята спалня почти всяка нощ между 02.30 -04.00ч на рано. Аз пиша книги и стоя доста до късно. В момента ,когато си легна и вратата се отваря, чувам и други шумове, като пукане на дърво. Една нощ на 30.11.2015 г си легнах по-рано, към 01.00 ч , но не можах да заспя. Към 02.15 ч по телефона ми се обади близък от чужбина. Започнахме да говорим на дълго и широко. Аз бях станала и седнах във фоаето на тъмно , запалила цигара. Към 03 ч без изведнъж нещо светна. Светнаха двете нощни лампи в спалнята ми.Близкият ми от чужбина стои на телефона и аз всичко му разказвам. Застанах до вратата на спалнята си, аз не се страхувам, но някаква сила мина през тялото ми, като електрически ток. Изтръпнах. Докато разказвах на човекът от телефона и двамата се чудехме какво е, светнаха двете нощни лампи в другата спалня, в която синът ми нощува, когато е на гости. Това беше чудо, необикновено, а в къщата съм съвсем сама. Около един час ги оставих да светят. Близкият ми стоя на телефона до към 04.10 ч. Аз се бях успокоила, но двете ми ръце от лактите на долу все още бяха изтръпнали. Казахме си с него "Лека нощ" , аз загасих лампите и си легнах. точно след 2-3 минути лампите отново светнаха, както първият път. Отново загасих лампите в моята спалня , а в другата ги оставих да светят. Пропуснах, докато се чудехме с моя близък, изведнъж всичко изчезна от телефона. Разговорът прекъсна и около 10 минути нямах даже екран на телефона, после светна, аз отново го избрах и продължихме разговора. Сутринта разбрах, че компютърът ми не работи. Повиках техник и той установи, че всичко в него е разкодирано. Чудно! От тогава до снощи о7.12- 08.12.2015 година нищо не се чуваше. Снощи точно в 00.00 часа вратата на спалнята ми се отвори. Нямам никакви обяснения..
      Ще продължа малко. На 29.11.2015 година само една нощ преди "представлението" синът ми дойде в моята къща и каза, че е сънувал страшен сън. Сънувал, че от моята къща излиза червена светлина и в съня си видял някакви подобни на човешки същества, само че с нещо, като противогаз на лицето си, които влизали -излизали от къщата ми. Той се е уплашил и в съня си им викал"махайте се от там! това е къщата на майка ми, тя е сама там"... После се събудил от този кошмар, станал, облякъл се, запалил колата си и дошъл до къщата,за да види какво става. Влязъл в къщата, видял, че спя и тихичко си заминал и пак точно в 03.00 часа.
      Има ли някой, който ще ми обясни какво е това и какво трябва да направя?

      Изтриване
    5. Ех, ако можеше да се обясни лесно и да се даде съвет, щеше да е прекрасно, но уви, нещата не са толкова прости.

      Добави ме в скайп, ако искаш, там може да измислим нещо.

      Изтриване
    6. имаш ли скоро починали родители или някой близък от семейството , виж историята на къщата или блока където живееш , потърси и за земята преди да бъде построена сградата дали има нещо . Според мен може да е дух или нещо иска да се свърже с теб или просто си на негова територия .

      Изтриване
    7. Ако преди години в къщата, която живееш или на земята, на която се намира къщата се е случило някакво лошо събитие (убийство на човек примерно) то по същото време, в интервал от примерно 100 години, започват да се случват такива странни неща. Очаква се да отминат, не се притеснявай.

      Изтриване
    8. Unknown Здравейте.Прочетох Вашият описан проблем по-горе.Като начало бих Ви посъветвал да проучите повече за къщата, да намерите информация.Очевидно силата не е лоша, но явно опитва и иска да Ви накара да напуснете въпросното място.Вие не бихте го направили само заради това.Предполагам.Опитайте да напръскате със Светена вода там, където силата е най-уязвима.Ако не се получи осветете къщата, като поискате помощ от Църквата.Ако и това не се получи пишете отново.Успех! (:

      Изтриване
  2. Моят годеник почина на 11.10.2013 и на следващия ден сутринта духът му се сбогува с мен помилва ме ,хвана ме за ръка поседя около 10 сек така и се появи лек полъх и той си отиде, след това се сбогува и с брат ми почти по същия начин ,сбогува се и с майка ми но се появи в синьо сияние ,имаше и пукане на кесии ,но вече е в рая и е спокоен ....

    ОтговорИзтриване
  3. Поздравления за уникалният блог, който поддържате има уникален дизайн, лично на мен ми допадат по тъмните .Както и вие ни пишете ..."Това би обяснило защо на момчето което нае апартамента не са се случвали странни неща, или поне аз не знам за такива. Просто духовете са си тръгнали заедно с мен. Но защо тогава една година по-късно не съм забелязал да се проявят нито веднъж? Не приех крайното рационално обяснение на Крис Френч, няма да приема и крайното нерационално обяснение за духовете. Вероятно истината е някъде по средата....' абсолютно всяко едно нещо има две лица и две истина зависи от гледната точка която сме решили да видим.

    ОтговорИзтриване
  4. hora mnogo filmi gledate vzemete da sprete .there is no such things as ghosts ne vqarvam ne ne .sram

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре че беше ти, че да ми отвориш очите! Гледам, че имаш 2 коментара от днес- продължавай! Тази комбинация между шлокьовица и английски фрази ме грабна! Щом пишеш така, значи истини говориш.

      Изтриване
  5. Аз съм 12 годишно момиче! И на мен една вечер ми се случи някъде към сутринта чух някакво драскане по килима все едно котка си остри ноктите! Събудих се толкова много се стреснах, това не спираше и започнах да скачам на леглото! И тогава чак спря!

    ОтговорИзтриване
  6. Не знам с какво се занимаваш човече, нямам идея и как попаднах тук и не мога да си обясня как прочетох цялата тази история.. Като цяло мнението ми е че ти се отдава да пишеш, но съветът ми е да пишеш нещо по-смислено .. това честно казано беше адски несериозно, но съм склонен да вярвам че е истинско. Но ти гарантирам че не си се сблъскал с нищо паранормално. А най- вероятно щом се занимаваш да публикуваш такива историй си си внушавал нещо. За коментарите преди мен.... всъщност тук има ли някой над 18 ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се обиждай, но предубеденият си ти

      Изтриване
    2. Аз съм от коментарите преди теб и съм на 24- щом ти е интересно, Ето има поне един над 18.

      Изтриване
    3. Здравейте, аз също съм имал преживяване подобно на Георги Бончев! Студент съм по медицина в София. Когато ме приеха започнах усилено търсене на квартира, според възможностите ми и в близост до болницата в която се обучавам. След дълго търсене, попаднах на квартира, в елитен квартал, която имаше необяснимо ниска цена. Свързах се с хазяйката(жена на възраст, интелигентна.), направих оглед на квартирата(много старо обзавеждане, но ставаше за живеене, докато си намеря нещо по добро). След като се настаних, още първата вечер имаше прояви, но и аз прецених че след като са стари мебелите е нормално да има пукащи звуци. След известно време случките започваха да стават още по странни вратите на гардероба се отваряха сами, мои вещи от бюрото падаха на земята, врати на стаите бяха оставяни отворени а не помнех да съм ги оставял и т.н. Звъннах на хазяйката, и я помолих за лична среща, че да разбера какво става. Говорихме, тя каза че баща и бил лекар, практикувал на частно в къщи, и стаята в която спях е била като кабинет. Спомена също така че има 2-ма души които са починали в този кабинет, включително и баща и. Бях потресен, в последствие свикнах с мисълта, както и с нещата които ставаха.В един момент когато се мъчех над Анатомията, на шега започнах да моля бащата на хазяйката да ми подаде ръка да науча тая анатомия и мисля че проработи. Изкарах първата си година в тази квартира, нищо не се промени до последно. Не спях много, често вечерите учих и докато го правех все имах чувството че някой ме наблюдава, а тези нощи които трябваше да спя, бяха много неспокойни, сънувах ужасни кошмари и се будех от тези шумове. След като напуснах тази квартира, се почувствах, сякаш съм излязъл от някаква дупка.

      Изтриване
    4. Анонимен24 юли, 2014 03:44

      Аз съм на 28-ceм и тук ce опитваме да различим кое е лъжа и кое не или по-скоро кое може да е истина?! Това, че не си виждал дадено нещо не означава, че то не съществува! Тези теми са несериозни прав си, затова обсъждаме само във интeрнет. Аз не бих излязъл да говоря за това извън него, защото всеки може да те помисли за луд или глупак! Отказвам да приема, че съм луд или глупак, по-скоро съм реалист.

      Изтриване
  7. az sum na 11 godini no i na men mi se slu4vat stranni ne6ta naprimer edna ve4er(bqh s maika mi i ba6ta mi y doma)dokato bqh v banqta i si mieh zubite (nie imame ne6to kato prostor oba4e s 6tipki) to4no tozi predmet zapo4na ot samosebesi da se dviji na lqvo i nadqsno nito ne stava6e te4enie nito zametresenie za6toto kogato to4no tova zapo4na da se klati poglednah i kum drugite predmeti v banqta no te se dvijeha. Kogato izvikah ba6ta mi i burzo izleznah ot banqta tova ve4e ne se klate6e.Poftori se samo o6te 2 puti i togava ve4e naistina se opla6ih purvona4alno misleh 4e ima logi4no obqsnenie no tova 6tom se poftori ve4e naistina nqmah pri4ini kak moga da si go obqsnq.Imam Imam i o6te mnogo strani slu4ki koito ne moga da si gi obqsnq nito i moite roditeli

    ОтговорИзтриване
  8. Димитрий20 юли, 2014 16:25

    Здравейте! Аз съм съботник, а за по-запознатите от вас знаят че родените на този ден имат разни видения. Имал съм няколко такива случки, но последната която ми се случи, и ще разкажа ме накара да настръхна след като осъзнах какво се случило. Работа като охрана на безлюден обект, който е обграден от високи хълмове пръст на който има даже разни дървета, влиза се от едно място и от там се излиза. В близос на 10мин пеша има и гробище. Случи се през зимата на 2013-та, беше студено, и имаше сняг който не го чистехме за да има следи ако някой влезе. Поредното дежурство беше вече в разгара си, някъде около 23:40 да е било, когато забелязах нещо от кабината " в която стоях винаги на тъмно", да се приближава към обекта който охранявам. Отначало не виждах нищо, беше размазано във вид на сянка, след като се приближи достатъчно ясно огледах субекта: беше някаква стара прегърбена бабка, облечена със старо палто от онези на шарките още от едно време. От начало реших да я оставя да видя какво ще прави, като не помислих че няма как да слезе при мен, още повече толко късно през зимата. Найстина вярвах че е човек но тя се шмугна в безлюдната зграда, и изчезна. Веднага отидох до мястото мислеки че ще помагам на жената, знаеки че там е заледено и ще падне, но с изненада разбрах че няма никой освен мен самия, докато се чудех какво става, проверих първия етаж там също нямаше никой. Слизайки по стълбите разбрах че не е бил човек, тогава почуствах страх и адреналин. До сутринта бях на светната лампа, и силна музика от колата. П.С. За скептиците мога да кажа че не са имали подобна ситуация, но при желание могат и сами да разберат, че не са само приказки. Има достатъчно места на който може да го направят. Късмет!

    ОтговорИзтриване
  9. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    2. В блога има описан един случай от Велико Търново - потърси го с търсачката горе, интересен е.

      Изтриване
    3. братле , запознат ли си с филмите на пешакофф ?

      Изтриване
  10. Анонимен24 юли, 2015 00:12

    Случайно попаднах на блога,случайно прочетох историята....истината е,че търсих информация за"прозрачните хора". Описаното в историята е правдоподобно. И аз съм от т.н."съботници"-т.е. родена в събота. Имам много ужасяващи паранормални случки...но това е друга дълга иистория. За сведение истина е, че духовете могат да се "прикачат" за някого и да го следват от място на място. Знам го от личен опит. Наистина спя на силно осветление,това понякога е решение на проблема с нощните гости.Искам да узная повече за паранормални срещи с "прозрачните хора".Споделете, ако сте чели нещо в интернет или сами сте го преживели.Неотдавна самата преживях разстърсваща среща с такъв феномен.Към автора на блога имам един съвет: ярките цветове на черен фом силно дразнят, светло сив цвят на текстовете щадят очите. Ще следя с интерес новините в блога, а може би и експериментите...само не викайте кървавата Мери...незряло и причиняващо психически расстройства е. Изобщо не се забърквайте с духове! :-)

    ОтговорИзтриване
  11. Случайно попаднах на блога,търсейки "часът на вещиците"(3:33),понеже от около три години ми се случват изключително странни неща. Изчетох материала настръхнала. Редовно ми се случва да чувам съвсем отчегливи стъпки в шумата под прозопеца на стаята си посред нощ. Колкото и да е странно,чувала съм и шепот,изговарящ ясно името ми. Сънната парализа е нещо,което по някога ме стряско нощем. И съм забелязала,че от известно време като по часовник се будя точно в 3:33...със сигурност звуча като побъркана,но от известно време(от както започна да ме буди сънна парализа),обръщам внимание на разни неща и си мисля,че определено има нещо странно...п.п.и аз съм "съботник" :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От кой град си? Искаш ли да разкажеш повече за преживяванията си? Можеш да ме добавиш в скайп.

      Изтриване
  12. От София съм и не ползвам скайп :)

    ОтговорИзтриване
  13. Здравейте, случайно.. (дали?)... попаднах в блога, зачетох се и на няколко пъти чух странен звук.... , (всъщност търсех нещо за странните звуци в Залцзбург и на много други места, излизащи като изпод земята)...4 пъти чух един и същ кратък звук, през интервали, докато четях....Някаква идея? Или друг, посетител на блога, на когото се е случило?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, най-вероятно си чула чата на блога - в горния ляв ъгъл се намира. Когато някой пише и издава звук.

      Изтриване
  14. На мен също ми се случи нещо подобно и въпреки целия ми реализъм и скептицизъм към подобни преживявания съм склонна да вярвам, че има...нещо...някой. И не може да отричаме неща, които не познаваме.
    Една нощ, доста след 12 часа, се събудих от скачане на нещо по леглото ми. Действието се развиваше зад мен, в продължение на половин минута, след като го усетих, сякаш се парализирах от страх и не мърдах, а скачането продължи. Все едно дете скачаше с удоволствие по леглото. Всички сме го правили като деца.Когато се обърнах, сякаш нещото ме прескочи и бързо се отдалечи към вратата на стаята. Не видях нищо, просто полъх, усещане. Рационалното в мен каза "Глупости! Просто пружините на матрака са се клатели!", но как е пружинирал матрака, когато аз не мърдах от ужас, дори не дишах от страх? Ще кажете да проверя семейната история за призраци на рано починали деца - вече я проверих, няма такива, жилището е ново, необитавано от други хора освен нас. Имаме и котка, но тя не живее вътре, а влиза само за хранене. Но тази вечер не е била в жилището. Търсих отговори на въпросите си - какво беше скачащото нещо в леглото ми по нощите, но не намерих разумно обяснение...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. освен за жилището и за роднините провери за земята на която е строено жилището . Може да има предмет на дете което е починало но предмета стои заровен на земята на която се намира жилището . Котката може да не влиза поради тази причина , ако има дух мисля , че те можеха да усещат такива влияния и за това да не влиза .

      Изтриване
  15. Много се чудя дали има дух в апартамента в който живея,понеже се случват неща като да усетя,че някой ме докосва,че има някой при мене,или чувам някакви стъпки.
    Също така по време на медитация усетих студен полъх по кожата.
    Тамън се бях стоплила.
    От време на време виждам нещо черно(нещо като мъгла или нещо от този сорт).
    Знам,че ще сме сметнете за луда,но искам да кажа,че когато бях в кухнята,нещо ме накара да погледна наляво.
    Когато погледнах,нещо черно се скри зад гардероба.
    Тогава си казах''е това ако не е дух..'' , и просто казах ''излез'' и не знам дали ми се е привидяло,но отново видях това черно нещо.

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен01 март, 2017 08:24

    Здравейте! Аз също преживях нещо необяснимо в апартамент в квартал Ботунец.Преди да се преместим да живеем в друг град, първите 14 години от живота си съм живяла с нашите в този апартамент. Най -странното е, че блока беше новопостроен и ние бяхме първите и единствени собственици на този апартамент (както и до ден днешен ),но това,което ми се случи там,ще го помня цял живот.Една вечер, докато се къпех -била съм 12-годишна, понеже не гасях лампата в коридора и държах вратата отворена, видях как по вратата се плъзга една дълга сянка-изглеждаше като мъж с брада,облечен в дълга тога.Видях го в профил и наблюдавах как се приплъзва бавно, като за миг спря сякаш ме гледаше и после си продължи към вратата на кухнята.Аз се вцепених от ужас, моментално спрях водата и излязох от банята. Отидох в стаята, в която спяхме всички, понеже жилището беше гарсониера и нямаше къде и си легнах. На следващия ден разказах какво ми се е случило, но никой не ми повярва. Нашите казаха, че вероятно съм видяла сянка от автомобилите, които минаваха край езерото, което се намираше зад блока ни.Но аз знам, че това е невъзможно, тъй като вратата на кухнята беше затворена -убедена съм в това и нямаше как да съм видяла тях. Една нощ пък сънувах една много зловеща жена, която ме гледаше с омраза и ми говореше нещо, но не я разбирах.Лицето й се приближаваше все повече докато накрая не ми изкрещя и аз се вцепених от ужас, събудих се но не ми стигаше въздухът и не можех да помръдна. А две вечери подред се чупиха стъклените ни сервизи, имахме бюфет пълен със чаши и купи още от сватбата на нашите. Едната нощ през нощта падна една чаша и се счупи. На следващата вечер малкия ми брат беше застанал пред бюфета, а бяхме оставили отворени и двете му врати. Изведнъж всичко се срина точно пред него, добре че майка ми го дръпна навреме за да не пострада. След като се преместихме, на няколко пъти давахме апартамента под наем и при едни от наемателите също се беше случило нещо странно. Една жена, която е нощувала там, е звъняла обезумяла от ужас на баща ми да го пита дали в жилището е умирал някой защото тя е закачила някакви картини и те започнали да се въртят в кръг. Всички тези събития ме карат да мисля, че може би става дума за нещо по страшно от обикновен дух. Опитах да намеря история на квартала, дали преди години там не се е случило нещо ужасно, но нищо не открих. Искам да подчертая, че в този апартамент никой не е умирал или правил нещо, с което да предизвика тази поредица от случки. Бих била благодарна да разбера причината за всичко това, или поне да ми дадете някакви предположения. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, често ме молят за обяснение, но за жалост не мога да дам, тези явления засега са необясними. Дали е демон, дали е дух на починал, дали е някаква енергия предизвикана от самите нас, дали е халюцинация, дали е нещо друго, никой не може да каже със сигурност

      Изтриване
  17. Анонимен17 май, 2017 17:50

    Като православна християнка, вярвам в невидимия духовен свят на демони и ангели! Мъртвите са в ръката на Бог и не могат да ни се явяват.Повечето подобни преживявания се дължат на демонични сили(те даже имитират наши починали близки). Прекръстете се с думите "в името на Отца и Сина и Светия Дух" и не се плашете!

    ОтговорИзтриване
  18. Анонимен02 юни, 2017 03:32

    Чудих се дали да пиша или не.Аз съм юрист имам семейство и никога не съм вярвала в съществуването на духове.Но от както се преместихме да живеем в къща в покрайнините на града повярвах и не само дори го и документирах.Всичко това за което разказваш ми се случва и на мен.Стъпките,светавене и изгасване на тока от самосебе си в някои стаи,и други луди неща,които гледаш да си ги обясниш по някакъв рационален начин.Докато една вечер, естествено пак към 3 през ноща,чухме с мъжът ми как се мести мебел на тавана.Естествено нямаше кои да я премести синът ни беше на 2 годинки и спеше до нас.А като се качихме видяхме едно от чекмеджетата на скрина извадено,лежи на земята в средата на таванската стая.Тогава реших да пробвам да го запиша с звукозаписвачката на телефона.Мъжът ми и малкия заспаха,затворих прозорците,изключих телевизорите ..и го записах,глас идващ от нищото които се чува само на записвачката, не можеш да го чуеш реално и които ти отговаря на въпросите логично и точно.Чак тогава повярвах.Всъщност на всичките ни приятели и близки,сме им пускали записите и естествено ахнаха.Проблема е, че от като започнах да го записвам,той стана доста по-активен.Притеснява ме факта,че в нито един запис не иска да си каже името,и най-вече ме притеснява това което отеца ми разясни за духовете,тъй като два пъти идваше да освети къщата,като след всяко освещаване имаше някакво затишие за определено време и после пак.Попа нищо неможе да направи повече от това.Чете копрвнови молитви,но нищо.Аз периодично пръскам със светена вода и пак нищо.То е тукa,а аз като човек на науката,не се страхувам искам просто да разбера какво е това и се оказа,че чрез записите няма да разбера.Затова ако някои знае в наща скромна родина за хора,които се занимават с такива неща сериозни хора,а не врачки и баячки,хора които подхождат към нещата научно да ми отговори,защото аз такива хора не открих.

    ОтговорИзтриване
  19. Няма нищо по-забавно от това призрак да се сблъска с юрист. Мога да дам за пример професор Петко Венедиков - повечето студенти по право са учили за изпит по римско частно право именно от неговата книжка - "Записки по Римско право". Има статия за неговата среща с паранормалното. Цитатът е от неговата автобиографична книга. Няма да помогне много, но показва как реагира един уважаван юрист на това http://misterika.blogspot.bg/2017/01/blog-post_18.html

    ОтговорИзтриване
  20. Не помня дали разказвах историята, която преживях - спях и рано сутринта чух почукване 3 пъти по перваза на дъските до леглото ми. Котката, която спеше в краката също се събуди и погледна натам. Бях сама в цялата къща. Какво беше това и до днес - не знам.Но в този период усещах някакво невидимо присъствие - стъпки, шумолене, скърцане и какво ли още не. След това се разболях тежко и до ден днешен нося последствията.

    ОтговорИзтриване