20 юли 2012

Индиец застрашен от съд за това, че доказал католическа измама (интервю)

Санал Едамаруку (Sanal Edamaruku) е президент и основател на Рационалисткият интернационал.

Какво е било това така наречено чудо, което наскоро сте изследвали в Мумбай?

Католически организации твърдяха, че водата капеща от краката на статуя на разпънатия Исус е божие чудо. Стотици вярващи прииждаха за да пият от тази вода.

Какво ви накара да се намесите?

Аз бях поканен в студиото на TV9 за коментар. Аз отрекох възможността това да е чудо, но не можех да дам научно обяснение без разследване. Телевизията ме покани да го направя, а църковните власти се съгласиха.

Какво открихте?

Аз инспектирах отблизо близката стая за миене и канализацията, която минава под циментовата основа на поставеният там кръст. Установих, че канализацията е блокирана. Аз докоснах основата на кръста, самия кръст, стените - направих и снимки за да документирам. Беше много просто - понеже канализацията е запушена, водата от умивалнята се изкачва капилярно по стените, основата на кръста и самия дървен кръст. Тя се събира и капе през дупките за пироните в краката на статуята.

Сега сте заплашен от арест. Защо?

Лидерите на католическите организации искат да бъда арестуван по член 295A от индийския наказателен кодекс - "съзнателно оскверняване на религиозните чувства и опит на злонамерени действия, предназначени да предизвикат ярост с религиозно естество на някоя класа или общност". Абсурдно е да се твърди, че съм се опитал да направя нещо подобно.

Какво се страхувате, че може да ви се случи?

Ако се стигне до процес, аз не се страхувам от нищо. Аз ще използвам случая да хвърля светлина върху ролята на Католическата църква в Индия. Възможността за арест, все пак е заплашителна.

Имате ли някакви съжаления, че се намесихте?

Защо трябва да съжалявам след като някой дава на хората да пият вода от канализацията? Но моите причини са по-широки. Промотирането на суеверието и вярата в паранормалните феномени кара хората да затъпяват и налага опасни заблуди за реалността в нашето общество. Трябва да се противопоставяме на такива опити.

Защо хората с такава готовност вярват в чудеса?

За много, регресивните вярвания в суеверия и чудеса е начин да избягат от трудностите в живота. Веднъж обаче оплетени в ирационализма, те все повече се затрудняват да се справят с реалността. Това е омагьосан кръг. Те стават уязвими за експлоатация от астролози, божи хора, псевдо-психолози, корумпирани политици и цялата мега-индустрия на ирационализма.


Източник: Slate
Дата на оригиналната публикация: 7 юли 2012
Връзка

ПОДОБНИ СТАТИИ:


Гари Дженсън: как вярата ми бе засилена след среща с духове в моята къща








Напусна ни големият писател Рей Бредбъри








Интервю с Крис Френч (аномалист психолог)

2 коментара:

  1. Интересно обаче, че никъде не се споменава хората да са заболявали от нещо, пиейки вода от канализацията! :))) Вярата и психиката са Велико нещо! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен28 юли, 2012 16:50

    Да, вярата е велико нещо - взривява автобуси пълни с хора без проблеми.

    ОтговорИзтриване