11 април 2012

Осъзнат сън a.k.a Контрол на съня

Здравейте, не бях публикувал тук от година, че ако не и повече... Но намерих нещо невероятно свързано с контролиране на сънища, в което и аз се убедих (тъй като го пробвах).
Та това са няколко вида контрол на съня, които ще опиша в точни и ясни стъпки за изпълняването им и последиците след това.

Lucid Dreaming или на български, способността да осъзнаваш, че сънуваш и да контролираш съня си. Това е нещо уникално, което всеки трябва да пробва. Когато влезете в така наречения Осъзнат Сън можете да контролирате околната среда, да питате минувачите въпроси, да летите, да влизате в игра, която сте играли и каквото ви дойде на ум. При осъзнато сънуване логическия център на мозъка се изключва и се включва въображението, което значи че можете да правите каквото си искате тъй като мозъка ви няма да търси логично решение.Първият път когато влезете ще трае около 5-10 секунди но не се отчайвайте, защото така се почва. Ето, и какво трябва да се направи да за се постигне подобен вид контрол над съня. Всяка вечер преди лягане си повтаряйте следното изречение на слаба, приятна за вас музика около 30 минути (ще сънувам, ще знам че сънувам и ще контролирам съня си), по този начин ще накарате мозъкът да отключи съзнанието ви и да ви пусне до центъра на сънищата.
Навийте си алармата за 3-4 часа сутринта и когато станете пийте вода, отидете до тоалетна или нещо което да ви отпусне и след това за 2-3 минути си повтаряйте същото изречение. (приятели ми казаха че през това време медитирали, но при мен става и без медитация)
След тези стъпки сънят би трябвало да започне с момента на лягането. Дори да не стане първият път, продължавайте докато достигнете до нивото на контрол.
Съвети за задържане в съня - ще бъдете много стреснати и същевременно развълнувани затова ето какво трябва да се направи:
1.Гледате познати за вас предмети или си мислите за стаята си и така се задържате повече
2.Търкате ръцете си една в друга за да усети тялото ви че сънувате, а за да излезете просто си кажете "Искам да се събудя!" и моментално ще се събудите бодри и свежи готови за работа.

След като се събудите първият път ще ви бъде странно и ще се чувствате като в сън или пък например ако сте си счупили ръката на сън ще я усещате странно когато сте будни, но самото изживяване е много забавно.

Интересен факт: Мозъкът на Айнщайн е бил толкова развит, че всеки път когато си е легнел е осъзнавал че е сънувал. Както и, че е открил формулата E=mc² точно в такъв сън

В още няколко поста ще опиша и други видове и техники.

34 коментара:

  1. Поздравления, адаш, за статията - от кога я чакам :) Сънищата са един изключително странен феномен.

    Иначе и на теб явно много бързо ти тече времето - казваш, че не си публикувал в блога от година и повече, но до колкото помня пусна през изминалия декември статия за неизвестните факти за Коледа.

    ОтговорИзтриване
  2. Вярно бе, скоро ще почна пак но тая година с това пътуване до Америка ми докара сумати ядове

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен03 май, 2012 16:03

    Това за повтарянето на глас ли трябва да е? XD

    ОтговорИзтриване
  4. Не съм аз автора на статия, но предполагам, че по-скоро на ум трябва да си го повтаряш

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина първите пъти трае кратко,поради факта,че всеки сънуващ почва да се вълнува от това колко реален е всъщност сънят, как всичко в него е толкова истинско и красиво.Аз лично в рамките на 3-4 месеца съм имал 4 реални сънища от който първите 2 бяха доста кратки поради вълнението което изпитвах, защото това беше нещо ново за мене.Това си е рекорд за средно мислещ човек като мене като се има предвид и факта,че само няколко пъти и то в началото съм практикувал тази мандра с повтарящите се думи "искам да сънувам реален сън".В повечето пъти в който съм имал така наречения реален сън,(те не са много) е било просто лека мисъл за секунди "няма ли днеска да сънувам реален сън" и хоп магията става реалност как и защо,когато искам не се получава, а само тогава когато най-малко очаквам.
    Не знам дали е така или не , но нещо вътре в мен ме кара да вярвам, че тези реални сънища могат да помогнат по някакъв начин на моето развитие.Четох някъде,че реалния сън може да ти даде доста отговори.В третия осъзнат сън опитах да науча нещо, но нямах конкретен въпрос, просто казах "искам да знам" под този въпрос стоеше и мисълта свързана с човечеството което е доста лаконично от моя страна. Моята теория за разрешаването на въпросите
    чрез осъзнатото сънуване е:
    1. когато човек се занимава усърдно с дадена задача,а той не може да стигне до крайния резултат се случва да сънува даден реален сън в които вижда отговора.Това си е факт има доста хора работещи над някакво откритие и са станали световно известни с помощта на съня.
    Алберт Айнщайн е казал:СЪНЯТ НИ Е ГЕНЕТИЧЕН ПОДАРЪК

    Надявам се темата да се удължи и да чуя други коментари,по- подробни свързани с теории и практики.

    ОтговорИзтриване
  6. Може ли така да се предсказва бъдещето?

    ОтговорИзтриване
  7. Интересно е също да сънуваш нещо неприятно и изведнъж да се събудиш,но...отново в съня,и да осъзнаеш,че той продължава и още веднъж да се събудиш в съня си и да се молиш да приключи,за да се събудиш реално.Друго интересно нещо е да се парализираш и изведнъж да започнеш да сънуваш със знанието,че сънуваш или по скоро,че или си на астрално пътуване,или си просто в друга реалност.Срещаш група хора и казваш на някой,че си тук,но в същото време тялото ти спи в леглото,а човекът,на който споделяш ти казва,че всички са по този начин,но само някои за момента имат знанието за това...Такива неща са ми се случвали,а пък за пръв път може би осъзнах,че сънувам,когато в съня ми бяха допрели пистолет и аха да ме гръмнат и все едно си спомних,че всъщност е сън и си казах "олеле,дано в на сън като те убиват да не боли",и тази,която искаше да ме очисти ми каза "а,ама ти си като нас..." :}

    ОтговорИзтриване
  8. здравей те хора аз сам на 15 и имам контрол на сънища всеки ден но понякога не се получава от преди 7 години започнах да контролирам но беше краткотрайно. затова си казвайте на ум преди да си легнете
    – аз сънувам - и си докосвай ръцете така докато ти влезе в ума тази дума и накрая докато сънувате ще се осъзнаете. сега ще (–_-) zzz

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен10 юни, 2014 12:48

    А може ли да ставаш на животни в съня?

    ОтговорИзтриване
  10. Може би. Предполагам зависи от самия човек до каква степен има контрол над съня си. Странно желание иначе :) Какво животно искаш да си в съня си?

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен25 юни, 2014 12:27

    Ами...Вълк, котка... Нещо, което ми харесва...Орел.Винаги съм искала да летя.^.^

    ОтговорИзтриване
  12. Знам, че статията е стара, но все пак да питам: Как се нарича състоянието, което описвам по-долу
    От време на време ми се случва да сънувам нещо - без значение какво, и изведнъж да осъзная, че сънувам. И аз знам че сънувам, но сънят си продължава, без да има никаква промяна. Изведнъж, обаче, както си сънувам, сякаш се събуждам - мога да чуя какво става около мен, усещам миризми, допир и т.н., но сънят си продължава. Не знам как да го опиша... Сякаш съм застанала между два свята и съм наполовина в единия, наполовина в другия. И това продължава докато не си отворя очите - тогава съм будна напълно и понякога дори не си спомням за какво е бил сънят. Не знам дали е от значение, но съм забелязала, че това се получава само при хубави сънища - никога при кошмари.
    Та, да. Това брои ли се за "осъзнато сънуване" или...?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може и да не съм разбрал напълно, но според мен осъзнаваш сънищата си, но за сега не ги контролираш. А ако заставаш между будния свят и света на сънищата, според мен е пак заради слабия контрол. В началото аз направо се събуждах при всеки осъзнат сън.

      Може да опиташ да си измислиш какво ще направиш в следващия ти осъзнат сън и да опиташ да го направиш. Повтаряй си, че ако осъзнаеш сън, ще направиш еди си какво - да полетиш, да си погледнеш ръцете, да направиш съзнателно крачка в друга посока, да вземеш нещо.

      Изтриване
    2. А и ела в чата, ако ти се говори повече. Той е горе в ляво. Само слагаш ник и можеш да пишеш там. В коментарите се общува по-бавно. Успех в сънуването :)

      Изтриване
  13. И на мен ми се е случвало само , че не контролирах съня си а просто знаех , че сънувам докато си вършех работата в съня :D

    ОтговорИзтриване
  14. Ами, аз искам да попитам...... Имали рискове в тази цяла работа с тези осъзнати сънища???? Защото неискам да рискувам.....и така на татък....😀😀😀😀

    ОтговорИзтриване
  15. Ами, аз искам да попитам...... Имали рискове в тази цяла работа с тези осъзнати сънища???? Защото неискам да рискувам.....и така на татък....😀😀😀😀

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Според мен може би има рискове, макар да не съм за такива

      Изтриване
    2. При мен нищо лошо не се е случвало. Единствените ограничения са тези които сам си поставиш.

      Изтриване
  16. Ами вчера пробвах, но нищо не стана:(

    ОтговорИзтриване
  17. Някой можели да подтвърди честно, че ако спазваме стъпките точно, ще можем да го контролираме????

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има различни техники за постигане на осъзнат сън.

      1. Според мен най-важната е проверката на реалността в будно състояние. По няколко пъти на ден се оглеждай около теб и проверявай в детайли различни неща и си задавай въпроса дали сънуваш. Може да си поглеждаш и ръцете - ако е сън, ще са неестествени. Ако достатъчно често го правиш в будно състояние и ти стане навик, ще започнеш да го правиш и на сън.

      2. Другото важно нещо е да си водиш дневник на сънищата, където да записваш всеки твой сън. Така ще се научиш да обръщаш повече внимание на детайлите в съня, ще помниш много повече от сънищата ти.

      3. Преди лягане си мисли как ще се зададеш въпроса дали сънуваш и си представяй какво би направил след като го направиш в съня - може да полетиш, ако искаш.

      4. Най-важното е да не губиш връзка с реалността - не започвай да се съмняваш твърде много в реалния свят и да го мислиш за сън ;)

      Ако правиш тези неща 2-3 седмици всеки ден, е много вероятно да изпиташ осъзнати сънища. Мисли за тях, проверявай реалността в детайли, записвай си всички сънища.

      Изтриване
  18. Хм... Вече от седмица правя всичко. Като влезна в съня, знам че сънувам, осъзнат сен е, но само немога да го контролирам!!! Защо??? Някой савети?? Моля!!! Всичко става точно така както казахте, само дето не става това, което искам:(да го контролирам):

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Постави си малка цел - като го осъзнаеш, да скочиш или да полетиш. Мисли си за това преди да заспиш - как ще подскочиш в съня, или как ще направиш крачка в друга посока.

      Изтриване
    2. Ако след крачката ти сънят се разпадне и изчезне всичко около теб, освободи съзнанието си от това, че си в сън, остави се да преминеш в следващия сън и тогава пак го осъзнай. С този номер може да скачаш от сън в сън и да пробваш нещата, които искаш по няколко пъти на вечер. Аз самият не съм стигнал по-далече от това, така че за по-сериозните неща трябва да прочетеш повече другаде.

      Изтриване
    3. Ами ти как си, с осъзнатия сън???? До какво състояние си стигнал?? И каде да прочета за повече???:)

      Изтриване
  19. А как да си казваме думите??? Защото аз си ги казвам докато не заспя. Deydremer, благидаря за съвета:) и на ум ли или на глас???

    ОтговорИзтриване
  20. ЗАЯВЯВАНЕТО НА НАМЕРЕНИЕТО СЕ ПРАВИ ВИНАГИ НА ГЛАС-ВИБРАЦИЯ !!! според обстановката,може тихичко под завивките,може високо на глас но на глас ! кога се заявява намерението?- винаги вечер преди лягане когато ефира е най чист! и сутрин на ставане-когато ефира е най чист! създайте си Практика да ви лягате по едно и също време-най добре е 22h вечерта! сънуването е пренасяне на енергийня потенциал-от другата страна-така се нарича страната на сънишата! целта на съня е да си среще с вашата истинска същност! сами забелязвате че съществуваме в две реалности-от двете страни-страната на съня и будната ,целта е да стане едно-както монета с две страни ! как става това? добре е като начало да знаете и прилагате принципа-прави на яве онова,което правиш на сън ! сънуваш ли че плуваш,веднага на другия ден на плувен басейн! сънуваш ли че тичаш,щом се събудиш веднага-тичане,сънуваш ли че летиш-веднага с ставането скокове с тичане,сънуваш ли че се биеш-веднага на другия ден в някоя зала да биеш на круша! и така за всяка една дейност от съня я пренасяте в будната реалност! местност която сънувате се посещава при първа възможно-задължително! особенно важна е музиката,чуете ли в съня си музика-моментално ви става хит и от другата страна докато не чуете Нова такава от сън! относно страха и съня знаеите че според енергийна ви потенциал са и "страховете" на сън! т.е те са на вашето ниво и ако пожелаете можете да ги преодолявате с подтискане на страха! овладеете ли страха сте еволюирали много! за по страхливите научете се да взимате с себе си предмети в съня-например нож,меч,или каквото и да е оръжие! слага се в леглото до вас ! вземете ли веднъж (извличане в сън) такъв предмет с себе си той придобива особенна сила! възможно е и обратното да взимате предмети от "другата страна" страната на сънищата и да ги донесете в будната реалност но това е за напреднали ! за днес толкова! дано сам бил полезен skpe eodorrr

    ОтговорИзтриване
  21. за да овладеете силата от двете страни (будната и сунната) създайте си Практика да гледате звездите! при всяка една възможност,гледайте всяка нощ звездите! превърнете ли го от Практика в рефлекс ще можете да пренесете рефлекса и в съня! истинската енергия е в вселената-звзедите-погледнете ли на сън небето и видите ли звездитре то вие сте извършил голям еволюционен скок и сте приели много енергия! най важния Енергиен вход са очите на човека! всичко което гледате може да ви зареди или изтощи! когато на сън погледнете небето обсипано с звезди протегнете ръце на горе към тях,и леко подскочете-тялото и душата ви знаят какво да направят...(това е за десерт от мен)

    ОтговорИзтриване
  22. Хора, имам проблем.Преди около 2 години за пръв път, без дори да знам, че съществува понятието осъзнат сън, ми се случи за пръв път. Днес се случва, когато си пожелая. Но винаги, когато легна с мисълта, че ще имам ОС, се събуждам в съня си на мястото, където съм легнала и продължавам осъзнатия си сън. Проблемът е, че примерно, ако съм легнала вечер, в съня ми също е вечер, не мога да контролират съня си, не мога да светна лампата например. Винаги, щом заспя и осъзнавам, че сънувам ставам от леглото и искам да изляза, искам да правя неща, които не съм правила, но винаги нещо ми пречи. Или не мога да светна лампата или вратата е заключена или се поглеждам в огледалото и се събуждам или пък гравитацията е прекалено силна, че да се предвижа и така. Винаги, когато искам да имам ОС се случва да съм на мястото, което съм заспала. Само, когато не съм го планирала и се случи, съм на друго място, но сънят не е напълно осъзнат и се прелива в друг и после в друг и накрая заспивам в неосъзнатите ми сънища. Та моля ви кажете ми дали трябва да имам по-развито въображение за да постигна контрол над съня си?

    ОтговорИзтриване
  23. Анонимен18 юли, 2017 03:11

    Аз много често сънувам осъзнати сънища несъм се и замислял че това са осъзнати сънища сега разбирам случайно като срещнах тази тема накратко ще ви кажа за сънищата от малък сънувам и често осъзнавам че спя даже в съня се сещам точно какво съм правил приди да заспя и знам как съм легнал и че спя в момента и несъм изпитвал паника или подобни неща и да се будя внезапно продалжавам да си сънувам опитвал съм се да летя и верно политах и като стигна непозната земя се събуждам или се прехвърлям в друг сън незнам защо и сякакви други глупости съм правил вървя по улицата виждам банка викам чакай да я ограбя и без това сънувам няма да ме арестуват и много подобни неща съм правил.Общо взето почти винаги знам че сънувам и правя много неща ама не е толкова интересно колкото звучи или поне на мен ми е омразнало.По интересни случай са че в съня си съм се сещал къде съм оставял неща който съм мислел за загубени и бързам да се събудя ставам отивам и те верно тям няколко пъти това ми се е случвало и така не постоянно ама често ми се случва да осъзная че сънувам и винаги като се случи почвам да измислям и да правя разни простотий и т.н.

    ОтговорИзтриване
  24. От малък сънувам осъзнати сънища както ги наричате не постояно ама често се случва икато се случи почвам да правя каквото ми скимне може да се каже че каквото се сетите съм го правил.Интересно нещо е че съм се сещал за неща който съм мислил за изгубени къде съм ги оставял и като се събудя и отида те верно там са и много подобни случки съм имал.Също много често ми се случва да знам че сънувам ама си продължавам по план да си сънувам.

    ОтговорИзтриване